راه‌اندازی مجدد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد/تلاش برای تحقق وعده‌های سفر مدیرعامل صندوق اعتباری هنر
راه‌اندازی مجدد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد/تلاش برای تحقق وعده‌های سفر مدیرعامل صندوق اعتباری هنر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به انتقادات پایگاه خبری سفیر یاسوج در خصوص نبود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بویراحمد و نامشخص بودن نحوه هزینه‌کرد کمک‌های بلاعوض صندوق اعتباری هنر واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیر یاسوج، «امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به برخی اخبار انتقادی «سفیر یاسوج» با تیترهای «سهم صفر بویراحمد از انتصابات فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد» و «چه خبر از کمک‌های بلاعوض صندوق اعتباری هنر؟» واکنش نشان داد.

وی در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری «سفیر یاسوج» ضمن تقدیر از مطالبه به‌حق و دغدغه این رسانه و اهالی فرهنگ و هنر به‌ویژه در شهرستان فرهنگ و هنرخیز بویراحمد، اظهار داشت: در یک اقدام اشتباه در سال ۱۳۹۶ ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مراکز استان کل کشور حذف شد و فعالیت آنها به ادارات‌کل استان‌ها محول شد.

وی با بیان اینکه این موضوع به عنوان یک دغدغه جدی هم از طرف خود فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مجموعه‌های فرهنگی و هنرمندان و اهالی رسانه مطرح بوده است، افزود:به عنوان نماینده مدیران استان‌ها در همایش سراسری مدیران کل در تهران در خصوص این موضوع صحبت کردم و انسجام و هماهنگی خوبی برای پیگیری و برگرداندن جایگاه ادارات مرکز استان‌ها صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از دغدغه و پیگیری نماینده محترم ولی فقیه در استان، نماینده محترم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار محترم بویراحمد در این خصوص تقدیر کرد.

مجوز فعالیت مجدد ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مراکز استان‌ها در مرحله نهایی است

درخشان در ادامه تصریح کرد: با تدبیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز فعالیت مجدد ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مراکز استان‌ها در مرحله نهایی است و به یاری خدا در آینده نزدیک شاهد فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد برای خدمت به اهالی فرهنگ و هنر در این شهرستان خواهیم بود.‌

وی در خصوص استفاده از ظرفیت نیروی انسانی حوزه شهرستان بویراحمد نیز گفت: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، به عنوان معاونت شاخص اداره‌کل و رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که جایگاهی فراتر از معاونت اداره‌کل است را دو نفر از فرزندان شایسته شهرستان بویراحمد مدیریت می‌کنند، ضمن اینکه باید عرض کنم همه ما با افتخار فرزند بویراحمد و کهگیلویه و گچساران و دنا و بهمئی و سراسر سرزمین کهگیلویه و بویراحمدیم که همواره مهد تاریخ و فرهنگ و ایثار و سلحشوری بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین در خصوص وعده مدیرعامل صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان در سفر به استان، خاطرنشان کرد: حمایت‌های صندوق حمایت از هنرمندان مستقیماً از طرف مرکز به هنر کارت هنرمندان واریز می‌شود و سیستم مالی آنها متمرکز است و استان هیچ‌گونه دخل و تصرفی در فرایند‌های مالی صندوق ندارد.

درخشان در پایان گفت: از زمان سفر مدیرعامل صندوق به استان، تاکنون پنج هنرمند که اغلب بیماری خاص داشتند، حمایت شدند و یک هنرمند متوفی؛ و در تلاش و رایزنی هستیم که همه وعده‌های آن سفر تا پایان سال مالی برای حمایت اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان عملیاتی شود و تحقق یابد.

وی با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات صندوق اعتباری هنر، افزود: با در نظر گرفتن اولویت‌ها و درخواست‌های هنرمندان استان، شرایط در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود‌ و کلیه فرایندهای حمایتی صندوق به طور صد درصد شفاف صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/