راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره ادامه دارد
راه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همواره ادامه دارد
اواسط دی ماه، از سال ۹۸ به بعد حال و هوای دیگری خواهند داشت. این روزها رنگ و بوی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به خود گرفته‌اند. شهادت یکی از بی‌نظیرترین سرداران ایران زمین که با شجاعتش در برابر دشمن، درس فداکاری به ما داد. سردار سلیمانی یک مرد آزاده بود.

کهگیلویه و بویراحمد/سفیر یاسوج:
بیش از ۱۴۰۰ سال پیش امام حسین راهی را شروع کرد که قرن‌هاست ادامه دارد. تنها ظاهر و شمایل آن تغییر کرده است. دفاع از اسلام و مقابله با عقاید نابجا از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود. این سال‌ها سردار سلیمانی و یاران باوفایش به خوبی راه و روش امام حسین (ع) را در پیش گرفته بودند.

مقابله با داعش و دفاع از حرم زینبیه در کیلومترها دورتر از مرزهای ایران خواب را از چشم دشمنان گرفته بود.

مرد میدان جنگ کشورمان، با شجاعت و صلابتی بی همتا در وسط تیر و خمپاره، میدان داری می‌کرد. از هیچ کس و هیچ سلاحی نمی‌ترسید و با عزمی راسخ و مثال زدنی به مبارزه‌اش ادامه می‌داد.

سردار سلیمانی فردی متدین، با اخلاق و خانواده دوست بود. از چگونگی تربیت فرزندان ایشان می‌توان عشق به خانواده را دریافت کرد. او علاوه بر پدری مهربان و دلسوز برای خانواده خود، پدری معنوی برای همه مردم ایران بود. بدون شک سردار دلها زیباترین لقبی است که می‌توان به این بزرگ مرد تاریخ داد.

آرزویش رسیدن به شهادت و پیوستن به دوستانش همچون سردار همدانی بود. شهادت سردار سلیمانی به همه جهانیان نشان داد که مبارزه با ظلم و ستم ادامه دارد. شاید سردار از نظر جسمی پیش ما نباشد ولی روح بلندش در آسمان ایران همواره پرواز خواهد کرد.

مقام معظم رهبری پس از شهادت سردار سلیمانی فرمودند:«با رفتن سردار شهید قاسم سلیمانی به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند.»

راه سردار سلیمانی همواره ادامه خواهد داشت. همانگونه که سردار گفت ما ملت امام حسینیم ما ملت شهادتیم، زیر بار ظلم نخواهیم رفت. دشمنان از هر روشی برای جلوگیری از پیشرفت ملت ما بهره می‌برند ولی ما با اتحاد و همدلی همه این نقشه ها را خنثی خواهیم کرد.

  • نویسنده : علی اصغر ایلخانی زاده
  • منبع خبر : سفیر یاسوج