فراهم بودن زیرساختهای صنعتی در شهرک صنعتی خلیج فارس بهمئی/ مشوقات خاص سرمایه گذاری در شهرک صنعتی خلیج فارس تلاشی در تسهیل فرآیند سرمایه گذاری
فراهم بودن زیرساختهای صنعتی در شهرک صنعتی خلیج فارس بهمئی/ مشوقات خاص سرمایه گذاری در شهرک صنعتی خلیج فارس تلاشی در تسهیل فرآیند سرمایه گذاری
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت: شهرک صنعتی خلیج فارس شهرستان بهمئی با داشتن تمامی زیرساختهای سرمایه گذاری محیطی امن برای تولید و اشتغال است که اعطای مشوقات خاص شرایط سرمایه گذاری را نیز تسهیل و آسان نموده است.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد، سهیل مرادی نژاد مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان، سید روح اله شاهینی مدیرکل امنیتی و انتطامی استانداری ، حجه الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه و علی محمدی فرماندار شهرستان بهمئی از شهرک صنعتی خلیج فارس این شهرستان بازدید کردند.
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت شهرک های صنعتی دو وظیفه خطیر دارد. نخست تملک و توسعه اراضی در جهت ایجاد شهرک یا ناحیه صنعتی با تهیه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و ایجاد زیرساخت مناسب شامل آب، برق ،گاز، تلفن و فضای سبز و همچنین حمایت و توسعه صنایع کوچک و متوسط در بعد نرم افزاری شامل توسعه فناوری با حمایت از استقرار شرکت های دانش بنیان با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری، بهبود روشهای تولید، ارتقاء بهره‌وری صنایع کوچک حمایت از تورهای صنعتی به منظور آشنایی با تجارب سایر واحدهای تولیدی موفق، حمایت از خوشه های کسب و کار و…
سهیل مرادی‌نژاد خاطرنشان کرد: رسالت اصلی شرکت شهرکهای صنعتی ایجاد زیر ساخت مناسب جهت استقرار صنایع و واحدهای تولیدی است.
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در شهرک صنعتی خلیج فارس لیکک از سه قرارداد منقعد شده دو واحد پروانه بهره داری اخذ کرده اند که هم اکنون فقط واحد تولید آهک هیدراته است فعال می باشدکه با اعطای مشوقات خاص به سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی به دنبال تشویق و ترغیب فعالین اقتصادی و متقاضيان احداث واحدهای تولیدی به حضور در این شهرک صنعتی هستیم .
مرادی نژاد افزود: فضای فیزیکی ما در این شهرک صنعتی و سایر شهرکها و نواحی صنعتی در حال واگذاری زمین به طور عام آماده سرمایه گذاری است و سیاست ، برنامه اصلی ما حمایت ویژه از متقاضیان بخش تولید و استقرار صنایع می باشد.
وی گفت: تیم اقتصادی استان در راس شخص آقای استاندار و معاون اقتصادی ایشان همواره دغدغه تولید و صنعت را دارند و بر حمایت ، مساعدت سرمایه گذاران و کسانی که در جهت اشتغالزایی تلاش می کنند تاکید ، همراهی مستمر و فراوان دارند.
مرادی نژاد ضمن دعوت از فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران افزود : به عنوان متولی زیر ساخت واحدهای صنعتی، با آمادگی کامل از هیچ تلاشی در حمایت از سرمایه گذاران و متقاضیان احداث واحدهای تولیدی فروگذار نخواهیم کرد .
وی گفت: علاوه بر تامین امکانات زیربنایی در شهرک ها و نواحی صنعتی برای هر کسب و کار به شکل کاملا مناسب می توان گفت که شهرک های صنعتی مکانی امن برای سرمایه گذاری است.
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مزایایی استقرار در شهرک های صنعتی مستثنی بودن از قوانین شهرداری، صدور رایگان و بدون هزینه مجوزهای احداث و پایان کار طرح های صنعتی و… است.
وی با اشاره به سرمایه گذاری جدید مشارکتی خارجی_داخلی (ایرانی) جهت استقرار در فاز توسعه شهرک صنعتی لیکک گفت: سرمایه گذاران تقاضای ۵۰ هزار مترمربع زمین دارند و ما در این خصوص آمادگی لازم جهت واگذاری عرصه به ایشان را داریم. حتی در گامی جلوتر حقوق عرفی مربوط به منابع طبیعی به مبلغ یکصد و بیست میلیون تومان را نیز پرداخت کردیم که نشان از عزم جدی این شرکت در حمایت از سرمایه گذاران و آماده نمودن بستر سرمایه‌گذاری را دارد.
مرادی‌نژاد ادامه داد: این اولین بازدید رسمی در شروع به کارم بود که با همراهی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و پیگیری حجه الاسلام صلواتی امام جمعه شهرستان بهمئی و همچنین فرماندار شهرستان بهمئی صورت گرفت که از هر دو تقدیر و تشکر می‌کنم.
امام جمعه شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان بهمئی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی در زمینه معادن دارد، گفت: سال‌ها چشم انتظاریِ مردم این شهرستان در کنار این معادن و سرمایه‌های بزرگ و وعده‌های گوناگون برای راه اندازی، کسب درآمد، اشتعالزایی و جلوگیری از خام‌فروشی محقق نشد که باید نسبت به تامین حقوق عمومی مردم در این زمینه اقدام شود.
حجه الاسلام اسماعیل صلواتی افزود: شهرستان بهمئی شهرستان ظرفیت هاست اما چرا زیرساخت‌ها تاکنون به وجود نیامده اگر کارخانه مادر دراینجا ایجاد شود با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در شهرستان وجود داشت و دارد قطعا روی اشتغال و تولید تاثیرگذار می باشد.
امام جمعه شهرستان بهمئی در ادامه با بیان اینکه، خام‌فروشی یکی از مشکلات اساسی و بلای جان ثروت‌های ملی از جمله معادن استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهمئی است افزود: در شهرستان بهمئی ۶ معدن سلستین در روستا‌های گنبد بردی، دوپری نظری، قبر قیصر، گودبن، پیرمورد و دره بید کشف و برخی از این معادن در حال بهره برداری است که نیازمند حمایت و برنامه ریزی مسولان است.

  • نویسنده : علی اصغر ایلخانی زاده
  • منبع خبر : سفیر یاسوج