بویراحمد و دنا می‌تواند ۲ نماینده در مجلس داشته باشد!
بویراحمد و دنا می‌تواند ۲ نماینده در مجلس داشته باشد!
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که براساس قانون، حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در این استان می تواند دارای ۲ نماینده در مجلس دوازدهم شورای اسلامی باشد.

پایگاه خبری سفیر یاسوج:
سیدجواد هاشمی مهر در گفت وگو با ایلنا از یاسوج گفت: براساس قانون، حوزه های انتخابیه ای که جمعیت آنها در ۱۰ سال از ۲۵۰ هزار نفر بیشتر شود می تواند یک نماینده به نمایندگان آن اضافه شده و بر همین اساس، حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند یک نماینده دیگر علاوه بر نماینده کنونی در مجلس دوازدهم شورای اسلامی داشته باشد.

وی از رایزنی شفاهی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با وزارت کشور در ارتباط با اجرای این قانون خبرداد و اظهارداشت؛ منتظر تصمیم نهایی وزارت کشور در این ارتباط هستیم و هنوز پاسخی به ما نداده اند.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت حوزه انتخابیه بویراحمد هم اکنون شرایط لازم و کافی برای افزایش یک نماینده به ۲ نماینده مجلس را برای مجلس دوازدهم دارد.

هاشمی مهر، زمان برگزاری انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی را دوازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ عنوان کرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون سه نماینده از سه حوزه انتخابیه بویراحمد، کهگیلویه و گچساران در مجلس شورای اسلامی دارد.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : ایلنا