بیش از ۲هزارمیلیاردتومان اعتبار متمم سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد قطعی شد
بیش از ۲هزارمیلیاردتومان اعتبار متمم سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد قطعی شد
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان اعتبارات متمم سفر توسط معاون اول رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه برای اجرا ابلاغ شده و این میزان اعتبار قطعی شده است.

سفیر یاسوج/ کهگیلویه و بویراحمد:

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،علی شهابی نسب روز پنجشنبه اظهار داشت: از آنجا که کهگیلویه و بویراحمد جزو استانهای کم برخوردار بشمار می رود دولت توجه ویژه ای به این استان داشته طوری که رئیس جمهور در سفرهای دور اول خود یاسوج را پنجمین مقصد سفر خود انتخاب کرد.

وی افزود: در همان ابتدای سفر (مهرماه ۱۴۰۰) رئیس جمهور و هیات دولت به استان اعتبارات خوبی برای حوزه عمرانی اختصاص داده شد که حدود سه هزار ۵۶۱ میلیارد تومان تصویب شد.

بیش از ۲هزارمیلیاردتومان اعتبار متمم سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد قطعی شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مسئولان استانی از دولت مطالبه داشتند که این اعتبار برای استان پاسخگو نیست تا اینکه تلاش شد اعتباراتی تحت عنوان پروژه های متمم سفر پیشنهاد داده شود که تقریبا بالای سه هزار میلیارد تومان بوده است.

شهابی نسب ابراز داشت:این مبالغ، اعداد قابل توجهی هستند که عمدتاً در زمینه راه، زیرساخت، کشاورزی، بهداشت و درمان، ورزش، گردشگری، آموزش و پرورش و آموزش عالی، محیط زیست و بخش فرهنگی و صدا و سیما است و از امسال تا سال ۱۴۰۳ در استان هزینه خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امسال همچنین حدود یکهزار و ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان ابلاغ شده و امید است این مبلغ تحقق پیدا کند و تخصیص آن تا پایان سال صورت گیرد.

شهابی نسب عنوان کرد: چنانچه این اعتبار تخصیص پیدا کند بدون تردید در توسعه استان تحولی ایجاد خواهد شد.

در سفر مهرماه سال گذشته آیت الله رئیسی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ طرح عمرانی با اعتبار سه هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان و ۶۶۵ میلیون دلار مصوب شد.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع و در اختیار داشتن یک درصد خاک ایران از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با  بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با  اصفهان همسایه است.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج