آشتی دوباره کودکان بازمانده از تحصیل با میز و نیمکت
آشتی دوباره کودکان بازمانده از تحصیل با میز و نیمکت
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همکاری سایر دستگاه‌ها کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی، ساماندهی و تحت آموزش قرار می گیرند.
کهگیلویه و بویراحمد/سفیر یاسوج:

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، حسنعلی عزتخواه در جلسه کارگروه کودکان بازمانده از تحصیل گفت: کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند، باید شناسایی شوند و شرایط آن‌ها ارزیابی شود و تحت آموزش قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید جمعیت بیسواد را به صفر برسانیم ادامه داد: ریشه کنی معضل بی سوادی نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان است.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم نقش مدیران مدارس در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را مهم دانست و گفت: کودکان بازمانده از تحصیل شامل افراد سنین ۶ تا ۱۷ سال، یا کسانی هستند که به کلاس درس نرفته و یا بعد از مدتی ترک تحصیل کرده‌اند.
حمزه باقری افزود: عواملی، چون فقر مالی و فرهنگی، سخت گذر بودن مناطق و کمبود امکانات زمینه ساز معضل ترک تحصیل برخی کودکان شده است.
وی نقش سازمان‌های حمایتی را در این طرح مهم دانست و ادامه داد: به طور مثال نهادی، چون سازمان بهزیستی می‌تواند فرزندان طلاق، بی سرپرست و بد سرپرست که از درس و مدرسه باز مانده اند را شناسایی کرده و به اداره آموزش و پرورش معرفی کند.
  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج