۲ شهید حادثه تروریستی شیراز در زادگاهشان آرام گرفتند
 ۲ شهید حادثه تروریستی شیراز در زادگاهشان آرام گرفتند
پیکرهای مطهر دو شهید پدر و پسر حادثه ترور شیراز، هوشنگ و امید خوب عصر دوشنبه پس از تشییع و بدرقه باشکوه مردم متدین و ولایتمدار بهمئی و دیگر شهرهای استان سرانجام در زادگاهشان شهر لیکک واقع در شهرستان بهمئی از توابع کهگیلویه به خاک سپرده شد.

کهگیلویه و بویراحمد/سفیر یاسوج:

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، شهرستان بهمئی امروز صحنه عشق و دلدادگی مردان، زنان و کودکان با غیرتی بود که با تمام وجود از سر عشق و دلدادگی برای بدرقه و تشییع ۲ شهید مظلوم جنایت شیراز، حماسه و شکوهی با عظمت آفریدند.

تمامی خیابان‌ها و مسیرهای استقبال از شهدای حادثه تروریستی شیراز امروز به صحنه محشر مبدل گشته بود. حمایت، پشتیبانی و جانفشانی مردم بهمئی در راه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ در زبان زد عام و خاص بوده است اما امروز شاهد حضوری تاریخی، گسترده و باشکوه هستیم که در خاطره ها خواهد ماند و هرگز فراموش نخواهد شد.

صحنه مالامال درد بود و هر گوشه ای که می نگریستی اشک ها وحسرت مادران داغداری شده بود که برای ابراز همدردی با خانواده و فرزندان این شهدای مظلوم اشک ماتم می ریختند.

بدرقه باشکوه بهمئی‌ها؛ ۲ شهید حادثه تروریستی شیراز در زادگاهشان آرام گرفتند

کمی بیشتر که به میانه خیل جمعیت تشییع کنندگان ورود می کردی، مادران داغداری را با چشمانی اشک آلود از خانواده های معظم شهدا می دیدی که با در دست داشتن تصاویری از فرزندان شهید خود آمده بودند تا بلکه مرهمی بر زخم های کهنه خود و دلداری و آرامشی بر دل خانواده شهید باشند.

علاوه بر مردم ولایتمدار و شهید پرور بهمئی جمعی از مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم خونگرم و شهیدپرور خوزستان و دیگر شهرها هم امروز با شور و عشقی وصف ناشدنی برای استقبال وارج نهادن به مقام ارزشمند این ۲ شهید حادثه ترور شیراز و همدردی با خانواده داغدیده آنها به خیل جمعیت عزادار پیوسته بودند.

مردم و مسئولان شرکت کننده در آئین تشییع و خاکسپاری همچنین ضمن همدردی با خانواده داغدار این دو شهید و محکومیت این جنایت سنگین بار دیگر پیمان قلبی خود با آرمان های شهدا، امام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را فریاد زدند.

 

شهدا ریشه انقلاب اند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در جمع تشییع کنندگان در لیکک از توابع بهمئی، گفت: شهدا ریشه های انقلاب اند، شهید زنده است و ریشه شجره طیبه این انقلاب در خون شهداست.

آیت الله سید نصیر حسینی ابراز داشت: استعمار و استکبار با حرکت های مذبوحانه خود نمی توانند به انقلاب ریشه دار ما خدشه وارد کنند.

وی تاکید کرد: تا آخرین نفس مردم ایران دست از دامان اهل بیت برنمی دارند و دشمن بداند ما هرگز دست از انقلاب و آرمان های شهدا و ولایت فقیه بر نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر امنیت مورد خدشه قرار گیرد آمریکا و اسرائیل به احدی رحم نمی کند و داعش پیاده نظام آمریکا است.

آیت الله حسینی تصریح کرد: دشمنان تاکنون شاهد شکست های خفت باری از طرف ملت ایران بوده اند و شکست های تلخی نصیب‌شان شده است و دست به چنین حرکات بزدلانه ای همچون حادثه ترور شیراز در حرم مطهر شاه چراغ (ع) می زنند.

وی ادامه داد: وقتی آمریکای خبیث سردار پرافتخار ما را به شهادت رساند ایران پایگاه عین الاسد عراق را متلاشی کرد و جهان در بهت فرو رفت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، در مراسم استقبال از پیکر این شهدا اقشار مختلف مردم، دانش آموزان، دانشجویان و خانواده شهیدان خوب، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاونان استانداری، فرماندار و جمعی از مقامات نظامی و اداری حضور دارند.

صبح روز شنبه آیین تشییع پیکرهای پاک ۱۱ شهید عملیات تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از میدان امام حسین (ع) شیراز به سمت حرم مطهر شاهچراغ با حضور مردم عزادار این شهر تشییع شد.

پس از برگزاری آیین تشییع در شیراز ، این شهدا با رضایت همه خانواده‌های آنها به مشهد مقدس منتقل شدند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم امام رضا (ع) از میدان بسیج به سمت بارگاه رضوی بدرقه و در حرم مطهر رضوی طواف داده شوند.

صبح روز یکشنبه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد میزبان حضور باشکوه مردم بود و آئین تشییع شهیدان هوشنگ خوب و امید خوب بود.

همچنین آیین تشییع شهیدان «هوشنگ خوب» و «امید خوب» عصر روز(یکشنبه) در فضایی آکنده از اندوه و ماتم در گچساران برگزار شد.

غروب روز چهارشنبه (چهارم آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر از جمله چند کودک و زن را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۳۰ نفر را مجروح کرد.

شهرستان ۴۰ هزار نفری بهمئی ۱۲۶ شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

  • نویسنده : علی اصغر ایلخانی زاده
  • منبع خبر : سفیر یاسوج