ساخت هفت هزار مسکن در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست
ساخت هفت هزار مسکن در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق تعهد استان در نهضت ملی مسکن سهمیه استان ۱۰ هزار واحد بوده که هم اینک ساخت هفت هزار مورد از آنها در استان در دست اجراست.

سفیر یاسوج/ کهگیلویه و بویراحمد:

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،کیامرث حاجی زاده اظهار داشت: هم اینک استان در خصوص تحقق این مهم با مشکل زمین برای ساخت مسکن ملی در یاسوج مواجه است.

وی افزود: هم اینک ساخت ۷۰۰ واحد در مرکز استان در سایت ارم و جهاد آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در طرح جامع، زمینی که به عنوان منابع ملی قابلیت واگذاری داشته باشد وجود ندارد و زمین‌ها همه کشاورزی است.

حاجی زاده ادامه داد: قرار شد سازمان ملی مسکن و وزارت راه و شهرسازی به استان کمک کنند و خرید زمین را انجام دهند اما زمانی که صاحبان زمین متوجه این موضوع شدند قیمت‌ها را افزایش دادند.

وی عنوان کرد: برای رفع این مشکل طرح‌هایی در دستور کار قرار دارد و در حال مطالعه برای مرکز استان هستند.

ایثارگران در اولویت طرح نهضت ملی مسکن هستند و قرار شده ادارات زمین‌های مازاد خود را برای ساخت مسکن با اولویت کارمندان و ایثارگران واگذار کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اداراتی که زمین‌های مازاد خود را واگذار کنند تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کند، اداراتی هم که زمین دارند اما کاربری مسکونی ندارد برای ساخت مسکن خانواده شهدا تغییر کاربری داده می‌شود.

۱۲۳ هکتار زمین در راستای قانون جهش تولید مسکن در استان به نام سازمان ملی زمین و مسکن ثبت شده است و از این تعداد، ۵ پلاک ثبتی با ۸۳ هکتار در گچساران، یاسوج ۲۵ هکتار و دنا و بهمئی ۱۵ هکتار بوده است.

دولت سیزدهم با رویکرد حمایت از محرومان پا به عرصه نهاد و در راستای همین سیاست اجرای طرح “نهضت ملی مسکن” به عنوان یکی از طرح‌های کلان برای خانه دار شدن اقشار مختلف مردم در دستور کار قرار گرفت و مستاجران را در جا ی جای کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد امیدوار به خانه‌دار شدن کرده است.

براساس برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال باید احداث شود.

از این تعداد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ هزار مسکن است و باید سالانه ۱۰ هزار مسکن در استان ساخته شود.

سرجمع در استان باید ۵۲ هزار واحد مسکن ساخته شود که شامل طرح نهضت ملی مسکن، مصوبه سفر  رئیس مجلس شورای اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و بنیاد مستضعفان است.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج