ظرفیت نیمی از سردخانه های کهگیلویه و بویراحمد خالی است
ظرفیت نیمی از سردخانه های کهگیلویه و بویراحمد خالی است
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک نیمی از ظرفیت سردخانه های تعاون روستایی این استان خالی است و کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

سفیر یاسوج/کهگیلویه و بویراحمد:

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،علی بخش شجاعی اظهار داشت: باغداران می توانند سیب باغستان های خود را تحویل سردخانه های تعاون روستایی دهند و تنها ۲۵ درصد اولیه عقد قرارداد نگهداری سیب از آن ها اخذ می شود.

مدیرکل تعاون روستایی: ظرفیت نیمی از سردخانه های کهگیلویه و بویراحمد خالی است

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد صنعتی نبودن سردخانه های تعاون روستایی را مردود دانست و تاکید کرد: اینکه نگهداری سیب در سردخانه های این تعاونی موجب فاسد شدن سیب ها می شود را به هیچ وجه تایید نمی کنیم.

شجاعی ابراز داشت: تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی پذیرش و خرید محصول باغداران در استان را به طور کامل دارد.

سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که ۳٠٠ هزار تن از این مقدار قابلیت نگهداری سردخانه‌ای دارد.

هم اکنون یکهزار و ۸۰۰ بهره بردار در زمینه تولید سیب درختی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.سالیانه ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالیانه ۹۷۲ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج