فتاح محمدی : تمامی تاکتیک ها و کارها و شکنجه های صدام برگرفته از غرب بود
فتاح محمدی : تمامی تاکتیک ها و کارها و شکنجه های صدام برگرفته از غرب بود
فتاح محمدی از آزادگان دوران دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت اسارت رزمندگان اسلام در زندان‌های مخوف صدام،اظهار کرد: تمامی تاکتیک ها و کارها و شکنجه های صدام برگرفته از غرب بود.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، فتاح محمدی با گرامی داشت ۲۶مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به مهین گفت: جنگ لایه ها و ابعاد مختلفی دارد، اگر اسرا روزهای متمادی بگویند و نویسندگان بنویسند، این خاطرات هرگز تمام نمی شوند و ادامه دارد.

محمدی با بیان اینکه ثبت و ضبط این خاطرات می تواند این گنج تمام نشدنی را تکمیل کند، تصریح کرد: چاپ و ثبت این خاطرات اثر گذاری زیادی در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اسارت برای ما یک دانشگاه بود، ادامه داد: اسرای ما با عشق به انقلاب و امام(ره) این اسارت را ساختند.

معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمدافزود: اسرا بر خلاف سایر حاضران در جنگ مراحل و فرآیندهای دیگری را تجربه می کنند که همین موضوع وظیفه اسیر را مضاعف می کند.

وی جنگ را دارای لایه ها و ابعاد مختلف دانست و اظهار داشت: واقعیت جنگ همان چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند:«جنگ یک گنجینه ی بزرگ و تمام ناشدنی است» و لذا در همین راستا هر اندازه اسرا بگویند و نویسندگان بنویسند، باز موارد پند آموزی در دوران خاطرات و ادبیات جنگ وجود دارد که باید ثبت شود.

محمدی ثبت رخدادهای جنگ را سبب معرفی جنگ به عنوان یک گنجینه کامل دانست و گفت: اگر با پایان جنگ بخواهیم جنگ را تمام کنیم جنگ ناقص است.

وی به حادثه عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان عاشورا قدرت رسانه ای دشمن به حدی زیاد بود که مردم فکر نمی کردند یزیدیان فرزندان پیامبر را به قتل رسانده باشند ولی با افشاگری های حضرت زینب(س) این اتفاق افتاد و قطعا اگر افشاگری های حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می ماند.

آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این بحث و تکمیل سخنان خود گفت: امروز ما رسالت زینبی داریم که پیام دفاع مقدس را منتقل کنیم و این کار نیز باید بدون دخل و تصرف اتفاق افتد.

محمدی روحیه ایثار و شهادت طلبی را شهادت برتر خواند و بیان داشت: این روحیه باید تا همیشه باشد و تا این فرهنگ زنده است این ملت نیز با اقتدار درعرصه های مختلف حضور دارد.

وی در با ذکر خاطره ای از سال های اسارت، اسارت را یک دانشگاه عنوان کرد و گفت: این دانشگاه بیش از هر کسی مرهون شخص مرحوم ابوترابی است .

محمدی خواستار توجه بیشتر به ظرفیتهای ادبیات دفاع مقدس در استان شد و تصریح کرد: ما دیر در استان اقدام کردیم و هنوز در ابتدای راه هستیم.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج