جزئیات شهرستان شدن بخش پاتاوه از زبان نماینده مجلس
جزئیات شهرستان شدن بخش پاتاوه از زبان نماینده مجلس
«مهدی روشنفکر» نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد شهید «خداعفو عبدیانی» و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: رسانه‌ها چشم و چراغ جامعه هستند و در زمینه روشنگری، اطلاع‌رسانی و هدایت جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه یکی از راه‌های ایجاد تغییر و تحول در جهان امروز است، افزود: خبرنگار می‌تواند امید، حرکت و انگیزه در جامعه ایجاد کند.

روشنفکر در خصوص وضعیت جامعه فرهنگیان هم گفت: با همکاری کمیسیون تلفیق، توانستیم نظام رتبه‌بندی را بعد از سال‌ها که در راهروی دولت و مجلس خاک خورده بود، تصویب کنیم که در این خصوص مجلس منابع تأمین مالی را پیش‌بینی و در اسرع وقت به دولت اعلام کرد اما در حوزه اجرا در آموزش و پرورش متاسفانه بعد از ۲۷ بار چکش‌کاری، به تازگی اعلام شده که آماده اجرا است.

وی در رابطه با ارتقاء دهستان سادات محمودی به بخش هم خاطرنشان کرد: همه مراحل قانونی برای ارتقاء این منطقه از دهستان به بخش انجام شده و شهرستان شدن بخش پاتاوه، مستلزم ارتقاء یک دهستان دیگر به بخش است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ارتقاء بخش لوداب به شهرستان هم گفت: لوداب هم در برخی حوزه‌ها شاخص‌های لازم را دارد اما نیاز به کار و تلاش بیشتری وجود دارد و امیدواریم بتوانیم به این خواسته به حق مردم پاسخ دهیم.

روشنفکر در خصوص نامناسب بودن سیما و منظر شهر یاسوج ابراز کرد: برخی واقعیت‌ها در خصوص منظر و سیمای شهر یاسوج را می‌پذیریم، یاسوج تنها شهری است که حاشیه بر متن آن غلبه پیدا کرده است و رفع مشکلات آن نیازمند منابع ملی است، ضمن اینکه شهرداران باید به سراغ درآمدهای پایدار بروند که از این طریق مشکلات شهرها را برطرف کنند.

وی به پروژه سد تنگ سرخ اشاره داشت و بیان کرد: این پروژه ۱۱ سال قبل از ورود من به مجلس کلنگ‌زنی شد و برای اجرای این سد حدود ۶۲۰ هکتار از باغات این استان را قلع و قمع کردند و اگر در آغاز کار من در مجلس بود برای اجرای آن به طور قطع از صاحب‌نظران نظرخواهی می‌کردم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: پروژه سد تنگ سرخ تا یک سال و نیم گذشته با وجود گذشت ۱۱ سال از کلنگ‌زنی، متأسفانه فقط ده درصد پیشرفت فیزیکی داشت و خوشبختانه در طول یک سال و نیم گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تزریق شد و هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

روشنفکر از بازنگری در قانون مطبوعات خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج