مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد + ( تصاویر)
مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد + ( تصاویر)
آیین تکریم و معارفه مسئول پیشین و جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل روابط عمومی تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد،این آیین امروز با حضور سردار حسن حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح، حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان و جمعی از فرماندهان و روحانیت معزز در حسینیه امام جواد علیه السلام تیپ ۴۸ فتح برگزار شد.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح در این مراسم از تلاش ها زحمات حجت الاسلام پیروز مسئول پیشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۴۸ فتح قدردانی کرد و گفت: توان ما نه به تجهیزات است بلکه به معنویتی است که بسیجیان و پاسداران دارند و این بنیه معنوی با تلاش های صادقانه ، خستگی ناپذیر و شبانه روزی است که در مجموعه تیپ ۴۸ و حوزه نظارت وجود دارد.
سردار حسن حکمتیان افزود: عزیزان ما در حوزه سیاسی با منش و آگاهی و ظرفیت هایی که ایجاد می کردند می توانستیم در محافل و مجالس از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کنیم.
وی بیان کرد: در حوزه عقیدتی نیز تلاش های زیادی در بحث دوره های آموزشی و ارتقای معنوی داشتند و حوزه تبلیغات و روابط عمومی نیز زحمت های ما را به تصویر می کشند.
حکمتیان گفت: در تمامی ماموریت ها و بحران ها و رزمایش ها در استان و مناطق مرزی شمالغرب عزیزان حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۴۸ فتح در کنار ما بودند و نگاه آنها یک نگاه نظارتی محض نبوده است و همواره کمک کار ما هستند.
وی از مجموعه پرافتخار حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۴۸ قدردانی کرد و گفت: حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز همواره در کنار ما بوده اند و از راهنمایی ها و ارشادهای آنها در ماموریت های مختلف بهره مند می شویم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: در عرصه بندگی خدا هر چقدر تلاش کنیم کم است و نباید به عبادت ها مغرور شد و همواره باید به دایره عبودیت خود بیفزاییم.
حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک در ادامه به بخشی از زوایای مدیریت از نگاه اسلام اشاره کرد و افزود : یکی از مسائل مهم در عرصه مدیریت و فرماندهی که ضرورت دارد ما پاسداران در مجموعه سپاه و روحانیت و مسئولان با آن آشنا باشند اخلاق حرفه ای مدیریت و فرماندهی و تخصص و کاربردی است.
وی به اخلاق عمومی و اخلاق حرفه ای اشاره کرد و گفت: همه فارغ از موقعیت و جایگاه شغلی که دارند ملزم به رعایت اخلاق عمومی هستند اما اخلاق حرفه‌ای متناسب با جایگاه و امنیت شغلی و حرفه‌ای انسان تعریف می شود.
حکمتی نیک ابراز داشت: رسالت پاسداری از ارزشهای نظام و انقلاب بر دوش ماست و در راستای این رسالت، مدیریت و فرماندهی و پذیرش مسئولیت که یک ریسک بزرگ در سپاه است بسیار ارزشمند و مقدس است.
وی بیان کرد: مدیریت یعنی اینکه یک مدیر تمام منابع انسانی و تجهیزات و امکانات در اختیار را براساس آموزه های الهی به زیبایی به کار گیرد و اگر در انجام ماموریت ها از این ظرفیت ها استفاده بهینه صورت پذیرد آن مدیر و فرمانده موفق خواهند بود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از مدیریت و فرماندهی از نگاه دین اسلام کسب قرب الهی است و همه ما در نظام اسلامی و سپاه باید به دنبال آن باشیم.
وی در ادامه به ویژگی های یک مدیر خوب از منظر آموزه های دینی پرداخت و گفت: یک مدیر و فرمانده خوب باید از علم و دانش مدیریتی لازم برخوردار باشد و علاوه بر اشراف اجمالی بر مقوله مدیریت عمومی از روانشناسی و جامعه شناسی نیز آگاهی داشته باشد و از علم تخصصی ماموریت خاص را نیز بهره مند باشد.
وی افزود : اولین ویژگی هر مدیر برخورداری از علم و دانش است . دوم تعهد ، تخصص و مهارت و تجربه کافی و سوم اخلاق مدیریتی و فرماندهی.
حکمتی نیک ابراز داشت: یک مدیر باید خداترس، فروتن و از اصالت و سلامت خانوادگی و سعه صدر برخوردار باشد .
وی گفت: یک مدیر و مسئول و فرمانده باید با آسیب ها و تهدید ها و لغزش های مدیریتی آشنا باشد و نباید اجازه دهد آسیب های شخصی،اجتماعی و سیاسی و اقتصادی که در کمین یک مدیر است در عرصه مدیریتی اش ورود پیدا کند.
حکمتی نیک بیان کرد: بنا بر فرمایش امام علی علیه السلام یک مدیر خوب باید دارای حسن تدبیر باشد یعنی از ظرفیت های در اختیار استفاده بهینه نماید و اصل نظارت ،سازماندهی و برنامه ریزی را رعایت کند.
وی افزود: یک فرمانده و مدیر باید از سرگذشت مدیران قبلی عبرت بگیرد و مستبد و خود رای نباشد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح تصریح کرد: مدیر و فرمانده خوب نباید هر روز دچار خطا و اشتباه شود که بخواهد عذرخواهی کند زیرا این موضوع یک آفت در عرصه مدیریتی است.
وی در پایان از خدمات ارزشمند حجت الاسلام پیروز مسئول پیشین حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۴۸ فتح قدردانی کرد و برای حجت الاسلام موسوی مسئول جدید آرزوی موفقیت نمود.
در پایان این مراسم حجت الاسلام سید الله بخش موسوی به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۴۸ فتح منصوب و از خدمات حجت الاسلام محمد حسین پیروز مسئول پیشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۴۸ فتح تجلیل شد.
گفتنی است، حجت الاسلام پیروز بازنشسته شدند.