سهم ۹۷درصدی صنایع کوچک از صنعت کهگیلویه و بویراحمد
سهم ۹۷درصدی صنایع کوچک از صنعت کهگیلویه و بویراحمد
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمدبا تشریح خدمات شهرک های صنعتی گفت: بالغ بر ۹۷ درصد صنایع در استان را صنایع کوچک تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،سید هاشم موسوی جهان آباد در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهارداشت: در سال ۹۳ استان وارد حوزه صنایع کوچک شد و با ایجاد زیر ساخت ها شروع به فعالیت کرد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمدادامه داد:بحث آموزش و آرندی از نیازهای شرکت های صنعتی و صنایع کوچک می باشد و از وظایف اصلی ما ایجاد زیر ساخت برای راه اندازی فعالیت صنعتگران است.

موسوی در ادامه با بیان اینکه این توانایی وجود دارد که ظرف ۴۸ ساعت با سرمایه گذار قرار داد ببند و زیر یاخت ها اماده است گفت: ۱۳ناحیه و شهرک های صنعتی در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان از شرایط تپو گرافی خاصی برخوردار بوده و جانمایی شهرک های صنعتی کار سختی است تصریح کرد: بیشترین تخصیص آب از سد ها در استان برای صنعت است و می توان ادعا کرد که از اب بی نیاز است اما استفاده نمی شود چون نیازی نداریم و بالغ بر ۱۲۰ میلیون متر مکعب تخصیص از سد ها داریم.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان توسعه شهرک ها، احداث نواحی صنعتی کوچک در کوتاه مدت و احداث شهرک های صنعتی بزرگ با توجه به حق آبه از سد ها را در اولویت کاری خود ارزیابی کرد.

راه اندازی شهرک صنعتی سقاوه

موسوی از راه اندازی شهرک صنعتی سقاوه با ۸۰۰ هکتار خبر داد و گفت: تمام این متراژ راه اندازی نمی شود بلکه به صورت فاز فاز ایجاد می شود .

وی همچنین ابراز داشت: شهرک بزرگ صنعتی هزار هکتاری در گچساران به صورت تخصصی ایجاد می شود و این موضوع به تصویب رسیده است.

مدیر عامل شهرک های صنعتی با اشاره ایجاد فاز اول شهرک سقاوه با ۵۰ هکتار گفت: در گچساران پیش بینی مناطق انجام و تا مرحله استعلام و استعداد یابی رفته و نیازمند حمایت مسئولان است.

وی افق پیش روی شهرک های صنعتی را روشن ارزیابی کرد و گفت : مسئولان باید از بخشی نگری پرهیز کنند تا شاهد توسعه باشیم .

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج