مربیان آموزش دهنده طلایه داران عرصه سواد آموزی استان
مربیان آموزش دهنده طلایه داران عرصه سواد آموزی استان
آموزش دهندگان از پرچمداران و طلایه داران عرصه سواد آموزی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، معاون‌ سواد آموزی این اداره کل در نشست با مربیان و آموزش دهندگان شهرستان دنا گفت:هدف اصلی از برگزاری این نشست بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای لازم برای ریشه کنی بی سوادی در استان است.

سید حمزه باقری به نقش مهم مربیان آموزش دهنده در تحقق این مهم اشاره کرد و افزود:آنها با کمک دو سلاح علم و ایمان می تواند در ارتقا سوادآموزی بیش از پیش گان بردارند.

وی تحقق ریشه کنی کامل بی سوادی را مستلزم عزم جدی ،جهادی و انقلابی مربیان آموزش دهنده دانست و گفت:سواد آموزی در کنار آموزش و مهارت از مهمترین وظایف آموزش دهندگان محلی است.

باقری با بیان اینکه کیفیت بخشی به فعالیت ها و آموزش ها بر کمیت تقدم داشته و باید در اولویت و راس کار مربیان آموزشی قرار گیرد افزود:مراکز یادگیری محلی کانون تلفیق آموزش و مهارت بوده و منظور ما از تمرکز بر کیفیت در اجرای برنامه ها در حقیقت تمرکز بر آموزش واقعی مهارت ها به مخاطبان و ذینفعان است به طوری که آنها بتوانند پس از پایان دوره آموزش از آموخته های عملی خود در زمینه تولید و  ایجاد اشتغال پایدار  گام بردارند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه آموزش دارای سه رکن آموزش دهنده ،محتوای آموزشی و آموزش گیرنده است گفت: رکن اصلی آموزش ، مربیان و آموزش دهندگان هستند که موتور محرکه سایر ارکان می باشند که اگر مجهز به روش‌های نوین تدريس و اشراف بر موضوع داشته باشند به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

در ادامه این نشست همچنین آقایان حیدر داستان رئیس اداره سوادآموزی و شکری زاده کارشناس نظارت ارزشیابی پیرامون حوزه های تخصصی خود مطالبی را ارائه کردند

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج