پروژه مهر نماد فعالیتهای اثربخش آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت است
پروژه مهر نماد فعالیتهای اثربخش آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت است

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در جلسه کمیته توجیح و تبلیغ پروژه مهر ، بر ضرورت برنامه ریزی بهتر همه کمیته ها برای بازگشایی باشکوه مدارس در اول مهرتاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،ایمان سبحان نژاد، پروژه مهر را نماد تمام فعالیتهای اثربخش آموزش و پرورش در تابستان عنوان کرد و گفت: باید تمامی تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی آینده فراهم گردد.

وی ، تامین نیروی انساني لازم، احصاء نیازمندی ها در تمامی زمینه ها و شاخص ها ،داشتن دقت و حساسیت در انتخاب مدیران و معاونان مدارس را از وظایف مهم مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در پروژه مهر برشمرد و تصریح کرد :باید بر توزیع عادلانه امکانات و ایجاد فضای آموزشی مناسب در مناطق کمتر توسعه یافته ،ساماندهی کلاسهای کم جمعیت و توجه ویژه به کلاس های چند پایه و نیز ساماندهی و استفاده بهینه از ساعت های موظفی تمامی نیروهای شاغل نظارت و مد نظر قرار بگیرد تا انشااله در ابتدای مهر هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد.


رئیس کمیته سرمایه انسانی و تعمیر و تجهیز پروژه مهر آموزشوپرورش استان، طلیعه سال تحصیلی و نوروز تعلیم و تربیت در مهر ماه را ، تجلی فرهنگ علم آموزی، بالندگی نسل جوان، مبارزه با جهل و ناآگاهی و پی‌ریزی بنیادهای مستحکم استقلال فرهنگی عنوان کرد وگفت: آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد برای حضور فعالانه، مصمم و بانشاط دانش‌آموزان و معلمان برنامه ریزی های لازم را در قالب پروژه مهر در کمیته های مختلف انجام داده تا در مهرماه دانش آموزان کمترین دغدغه را برای شروع سال تحصیلی داشته باشند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ، در ادامه به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و لزوم توجه بیشتر به این سند مهم اشاره کرد و گفت:لازمه ایجاد این تحول در همه بخش‌ها و لایه‌های آموزش و پرورش داشتن حس تحول و تحول گرایی ، روحیه تعاون ،همدلی و جهادی است.

سبحانی با برشمردن مهمترين اهداف اجرای این سند افزود :افزایش بهره وری انسانی ،تربیت نسل های مومن و انقلابی،ارتقا و توسعه جایگاه تعلیم و تربیت و نیز ارتقا نظام آموزشی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی از جمله این اهداف است.
سبحان نژاد در بخش دیگری از سخنانش بر رعایت چندین نکته در عرصه مدیریتی تاکید کرد و گفت:مسئولیت پذیری ،تعهد کاری،داشتن نظم و انضباط کاری ،قانون مداری و حفظ کرامت انسانی از مهمترین مؤلفه های اساسی برای مدیریت موفق است که باید این ویژگی ها سرلوحه کار مدیران آموزش وپرورش در شهرستانها ومناطق قرار بگیرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ومسئول کمیته توجیح و تبلیغ پروژه مهر نیز در این جلسه گفت: اطلاع رسانی همه کمیته ها در دستور کار روابط عمومی است که در همه شهرستانها ومناطق به نحو مطلوبی انجام می گیرد.
سید ولی موسوی از ایجاد نشست های هم اندیشی با خبرنگاران در سطح استان خبر داد و گفت؛ از همه ظرفیتهای اطلاع رسانی برای آیین بازگشایی باشکوه مدارس و آغاز سال تحصیلی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در گستره ملی استفاده خواهد شد.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج