مناسک حج؛ کلید تقویت وحدت و معنویت امت اسلامی
مناسک حج؛ کلید تقویت وحدت و معنویت امت اسلامی
امروز موضوع و مسئله فلسطین دغدغه اصلی و تغییرناپذیر امت اسلامی بوده و این وحدت جز با تلاش و کوشش برای آزادی سرزمین‌های اشغال شده فلسطین از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیستی امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، روزبه قمصری در یادداشتی نوشته است:

یکی از پیام‌های اصلی و استراتژیک حج مقاومت در برابر قدرت‌های متجاوز است. از این روی می‌توان یگانه کارکرد اصلی و اساسی حج آن هم در شرایط امروز جهان را تلاش برای حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی دانست؛ البته این مهم فقط از مسیر تلاش و کوشش در جهت آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین از چنگال رژیم نژادپرست و اشغالگر صهیونیستی به دست خواهد آمد.

متاسفانه امروز شاهد مسائل و مشکلات بزرگ و در ظاهر غیرقابل در جهان اسلام هستیم که این منطقه از جهان و کشور‌های عربی مسلمان را با تلخی‌ها و ناگواری‌های جدی و پیچیده‌ای روبرو ساخته است. یکی از این مسائل و مشکلات که چندین دهه از طول عمر آن هم می‌گذرد موضوع اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم آپارتاید صهیونیستی آن هم با حمایت و پشتیبانی کشور‌های غربی به خصوص آمریکا است.

این در حالی است که موسم حج به عنوان مراسمی بزرگ و باشکوه برای وحدت و اتحاد مسلمانان جهان از چنان قدرت و توانایی برخوردار است که اگر کشور‌های اسلامی و مردم مسلمان آن‌ها بتوانند اتحاد و همدلی که باید را با یکدیگر ایجاد کنند می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات جهان اسلام بویژه مسئله فلسطین را به راحتی و در کمترین زمان حل و فصل کنند.

حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیام امسال خود به حج که تا امروز به ۳۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده است حج را میعادگاه ملت‌های مسلمان دانستند که می‌توانند در این همایش بزرگ و باشکوه ضمن اینکه در مسیر فضل و رحمت الهی قرار بگیرند، این پتانسیل و توانایی را دارند تا وحدت و یکپارچگی خود را به رخ جهانیان به خصوص دشمنان امت مسلمان و در راس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی بکشند.

ایشان وحدت مسلمانان را یکی از دو پایه اساسی حج دانستند که وقتی با معنویت همراه شود می‌تواند امت اسلامی را به اوج عزت و سعادت برساند. امری که دنیای غرب و آمریکا که از دشمنان اسلام محسوب می‌شوند به شدت از آن واهمه داشته و تمامی برنامه‌ها و طراحی‌های آن‌ها در ایجاد تفرقه بین کشور‌های مسلمان برای جلوگیری از تحقق این امر مهم و حیاتی است.

نکته بسیار مهم و اساسی که رهبر انقلاب اسلامی در پیام خود به حج به آن اشاره کردند تلاش و کوشش دشمن در جهت سست و بی‌اثر کردن دو پایه اساسی حج یعنی وحدت و معنویت است. بر این اساس دشمنان در این سال‌ها همواره سعی کردند تا با ترویج سبک زندگی غربی توسط رسانه‌های مختلف این شیوه زندگی که خالی از معنویت است را جایگزین سبک زندگی اسلامی که همراه و آمیخته با معنویت و دین است کنند.

بر این اساس بر کشور‌های اسلامی و امت مسلمان بسیار واجب است تا با آگاهی و هوشیاری ضمن حفظ اتحاد و انسجام خود در برابر تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی مقاومت و ایستادگی کرده و با اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی و دینی هوشمند و بروز مانع از بسط و گسترش این فرهنگ بی‌ریشه غربی در میان مردم و جوانان جوامع اسلامی شوند.

از طرف دیگر دنیای غرب به منظور از بین بردن وحدت مابین مسلمامان و کشور‌های اسلامی توسط سازمان‌ها و سرویس‌های امنیتی و جاسوسی خود سخت به دنبال ایجاد فرقه‎های غیرقانونی و تندرو همانند القاعده، بوکوحرام، داعش و طالبان در بین امت اسلامی است تا آن‌ها با اجرا و پیدا کردن اوامر و دستورات آن‌ها زمینه‌های ایجاد و بروز اختلاف و تفرقه در بین جامعه اسلامی را فراهم کنند.

نکته مهم دیگر که کشور‌های مسلمان و امت اسلامی باید با دقت به آن توجه کنند حرکت مزورانه دنیای غرب و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان پروژه اسلام هراسی است. بر همین اساس موسم حج را می‌توان یکی از بهترین موقعیت‌هایی محسوب کرد که مسلمانان جهان می‌توانند با استفاده از آن اسلام ناب محمدی و دینی واقعی اسلام را به جهانیان عرضه کرده و تلاش‌های دشمنان اسلام در ارائه چهره‌ای زشت و ترسناک از اسلام به مردم سراسر جهان را با ناکامی روبرو سازند.

در پایان باید گفت این روز‌ها نمونه کوچکی از امت اسلامی را در موسم حج شاهد هستیم و بر همین اساس تمامی مسلمانان وظیفه دارند تا با تمام وجود خود ضمن افزایش اتحاد و همدلی میان یکدیگر و با کمک گرفتن از خداوند تبارک و تعالی و اندیشه کردن در کلام الهی به مقابله و ایستادگی با دشمنان اسلام بپردازند تا در نهایت شاهد شکست دشمنان اسلام بوده و شاهد برافزاشته شدن پرچم پیروزی اسلام در سراسر جهان باشیم.

انتهای پیام/

 

  • منبع خبر : دفاع پرس