تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ۴ برابر شد
تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ۴ برابر شد

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال با پیگیری های انجام شده اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی این استان نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، آریا روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به محروم بودن استان و نگاه ویژه دولت سیزدهم به مناطق کم برخوردار این اعتبار افرایش داشته است.

وی افزود: اعتبارات اشتغالزایی مربوط به سال ۱۴۰۰ در استان ۲۰ میلیارد تومان بوده که امسال به ۸۴ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعهد اشتغال سالانه استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۶ نفر بود که ۵۳۶ نفر این سازمان اشتغالزایی داشت.

آریا ابراز داشت: تعهد امسال ۵۶۳ نفر است که با توجه به افزایش تسهیلات اشتغال در استان تا دو برابر ابن تعهد در اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب موضوع اشتغال و جذب اعتبارات آن و کاهش آسیب های اجتماعی به طور جدی در دستور کار سازمان بهزیستی استان قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سازمان بهزیستی همچنین برای به کارگیری معلولان در مشاغل توسط کارفرمایان مشوق هایی در نظر گرفته شده است.

آریا بیان کرد: در موارد دارای شرایط لازم، حتی تا سقف ۵۰ درصد از حقوقی که باید کارفرما به کارگر و یا کارمند معلول پرداخت کند سازمان آن را پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: به معتادان بهبود یافته نیز تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پرداخت می شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نرخ این تسهیلات برای معتادان بهبود یافته چهار درصد است.

آریا تاکید کرد: ۱۰ مرکز سرپایی برای درمان اعتیاد، ۲۰ مرکز بهبودی و اقامتی و چندین مرکز دیگر درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی جامعه هدف خاصی دارد و با توجه به شرایط ویژه این استان، محرومیت آن و محدودیت های اعتباری موجود برای ارائه خدمات مطلوب تر به مددجویان نیاز به همکاری دیگر دستگاه های اجرایی است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سیاست زدگی در سازمان بهزیستی استان یک آفت خواهد بود.

آریا بیان کرد: فارغ از هر گونه مباحث قومیتی و جناحی به مددجویان استان خدمات ارائه می شود.

وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته به استان در فروردین و اردیبهشت ماه امسال بیش از کل اعتبارات ۱۴۰۰ این سازمان بوده است و پیگیری ها برای جذب اعتبارات برای ارائه خدمات بیشتر به مددجویان ادامه دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۵۷۹ میلیون تومان ا

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج