انتقاد سرپرست علوم پزشکی از گرانفروشی داروخانه‌ها/سیستم داروخانه‌ها تغییر می‌کند
انتقاد سرپرست علوم پزشکی از گرانفروشی داروخانه‌ها/سیستم داروخانه‌ها تغییر می‌کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از گران‌فروشی برخی داروخانه‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیر یاسوج، محمد غلام‌نژاد در نشست هفته سلامت با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص محجوریت حوزه بهداشت استان گفت: یکی از بهترین نظام شبکه داریم که در کشورهای همسایه چنین چیزی را شاهد نیستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان باشت و چرام گفت: بهتر بود به جای ساخت بیمارستان در چرام تخت‌های بیمارستان دهدشت را افزایش دهیم در بهترین شرایط درآمدزایی بیمارستان چرام ۶۰ میلیون است در حالی که هزینه ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه در انتصاب های ما در بیمارستان‌ها نمایندگان هیچ دخالتی ندارد، گفت: بیمارستان پاتاوه در سیستم دانشگاه علوم پزشکی دیده نشده است و اولویت علوم پزشکی بیمارستان سی‌سخت است.

غلام‌نژاد با بیان اینکه عدالت در سلامت مدنظر است اما ردیف اعتباری خاصی برای بیمارستان پاتاوه دیده نشده است، افزود: علوم پزشکی در زیرساخت‌های بهداشت و درمان با مشکلات فراوانی مواجه است.

غلام‌نژاد با اشاره به رکود در پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان گفت: حوزه بهداشت و درمان ۴۵ پروژه داشت که ۲۰ مورد آن راکد بود که به مناقصه گذاشتیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به گران‌فروشی برخی داروها توسط داروخانه‌های استان گفت: خودم هم با برخی داروخانه‌ها مشکل دارم، تعارض منابع‌هایی وجود دارد در این فکر هستیم که در سیستم دارویی استان تغییراتی ایجاد کنیم تا مردم راضی شوند.

غلام‌نژاد در خصوص جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ثبت‌نام ما در رشته دندانپزشکی پذیرش تمام شده است اما چون قرار است ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی افزایش یابد با نظر وزارتخانه دانشجوی خارجی پذیرش خواهیم کرد.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ نیروی مازاد در رتبه اول کشور است و حتی در پرداخت حقوق فروردین ماه کارکنان با ۱۴ میلیارد تومان کسری مواجه شدیم.

  • نویسنده : علی پاک
  • منبع خبر : سفیر یاسوج