۱۵ اردیبهشت آخرین مهلت جذب اعتبارات اسناد خزانه/ استقرار تیم بازرسی نامحسوس برای پروژه‌های عمرانی
۱۵ اردیبهشت آخرین مهلت جذب اعتبارات اسناد خزانه/ استقرار تیم بازرسی نامحسوس برای پروژه‌های عمرانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها ۵۰ درصد اعتبارات اسناد خزانه جذب شده است.

سفیر یاسوج/کهگیلویه و بویراحمد:

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،کیامرث حاجی‌زاده در نشست جذب اعتبارات اسناد خزانه با بیان اینکه ۱۴۰۰ سال سختی برای کشور و استان بود، گفت: بازسازی مناطق زلزله‌زده، کنترل و مهار آتش‌سوزی‌های مکرری که در جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی رخ داد و خشکسالی و تنش آبی به نحوی که مجبور شدیم دامنه کوه دنا را با تانکر آبرسانی کنیم سه بحران استان در سال گذشته بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات و تلاش‌ها علی‌رغم همه این بحران‌ها اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه پروژه‌های عمرانی در حوزه راه شهری و روستایی، حوزه آب و سد سازی و سایر حوزه‌ها فعال شدند.

وی بیان کرد: روزی که به استان آمدم با کمبود اعتبار مواجه بودیم اما در سال ۱۴۰۰ اعتبارات پروژه‌های عمرانی به همراه حوزه محرومیت‌زدایی و سایر حوزه‌ها از ۷۰۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت، ضمن اینکه با سفر رئیس جمهور و پیگیری استاندار اعتبارات استان مضاعف شد.

وی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به پروژه‌های سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های سفر افزوده و پروژه‌هایی برای جذب این میزان اعتبار تعریف و ظرف روزهای آینده به مرکز ارسال می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مردم هیچ‌گونه کم‌کاری را از ما مدیران نمی‌پذیرند بر جذب اعتبارات تاکید کرد و گفت: اعتبارات اسناد خزانه ۸۰۰ میلیارد تومان بود که فقط ۵۰ درصد آن جذب شده که جای نگرانی است،سال مالی ۳ ماه دیگر به پایان می‌رسد وضعیت جوی هم مساعد است بنابراین مدیران برای عدم جذب اعتبارات اسناد خزانه و غیرفعال بودن پروژه‌ها هیچ توجیهی ندارند.

حاجی‌زاده با بیان اینکه مدیران اولویت اول تا دهم خود را به جذب اعتبارات اسناد خزانه اختصاص دهند و تاکید استاندار هم بر این موضوع است، گفت: برخی از دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، امور عشایر، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب به همراه میراث فرهنگی عملکرد خوبی در جذب اعتبارات اسناد خزانه داشتند و ۷۰ تا ۹۰ درصد جذب اعتبارات داشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرار بود تا ۳۰ دی ۱۴۰۰ اعتبار هر دستگاهی که ۵۰ تا ۷۰ درصد اسناد خزانه را جذب نکند جابه‌جا شود لذا تا ۱۵ اردیبهشت به این دستگاه‌ها فرصت داده می‌شود و در صورتی که جذب نکنند بدون اطلاع مدیران اعتبار آنها جابه‌جا می‌شود.

وی همچنین از استقرار تیم بازرسی نامحسوس برای پروژه‌های عمرانی استان از روز شنبه آینده خبر داد و گفت: ارزیابی مدیران بستگی به گزارش این تیم بازرسی دارد.
انتهای پیام/