برخی ها در داخل و خارج کهگیلویه و بویراحمد دنبال به زمین زدن میدان میوه و تره‌بار هستند
برخی ها در داخل و خارج کهگیلویه و بویراحمد دنبال به زمین زدن میدان میوه و تره‌بار هستند

رئیس جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی ها در داخل و خارج از استان دنبال به زمین زدن میدان میوه و تره بار هستند.

سفیر یاسوج/کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیر یاسوج،سید علی معتمدی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه از مزرعه تا سفره مردم برعهده ماست، افزود: توزیع و نظارت بر بازار بر عهده جهادکشاورزی است.

وی اظهار کرد: در زمینه کالاهای اساسی از جمله روغن، برنج، شکر گوشت سفید و قرمز در راستای خدمات رسانی به مردم تنظیم بازار را بر عهده داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود مرغ در سطح استان خاطرنشان کرد: مرغداری های استان ۶۰ درصد نیاز مردم استان را تامین می کنند و ۴۰ درصد دیگر را از طریق واردات و توزیع مرغ منجمد تامین می شود.

معتمدی تصریح کرد: ظرفیت عرضه مرغ متناسب با نیاز استان است اما بعلت تنش سالهای گذشته در روزهای پایانی سال با کمبود مواجه می شدیم که ذخایر استان به اندازه نیاز مردم است و از مردم استان می خواهیم که از احتکار خانگی خورداری کرده و بیشتر از نیاز خود گوشت مرغ خریداری نکنند.

وی ادامه داد: ۷۰ تن روزانه مورد نیاز استان است اما روزانه بیش از ۹۰ تن گوشت مرغ توزیع می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ظرفیت تولید گوشت مرغ استان کهگیلویه و بویراحمد باید بیشتر از این بود و این استان مصرف کننده بوده ایم که با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز پرداخت تسهیلات برای ایجاد مرغداری‌هایی در استان اخذ شده است.

معتمدی تاکید کرد: در زمینه سایر کالاهای اساسی ذخیره سازی کافی انجام شده و نسبت به پنج سال قبل بی سابقه است.

وی با اشاره به نگرانی به جهت بالا بردن قیمت ها در سطح بازار طی تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ برخی ها با شیطنت دنبال افزایش قیمت ها هستند که تقسیم بندی شده و تیم های مختلف نظارتی تشکیل شده است و قیمت ها را بصورت شبانه روزی کنترل می کنند تا جلوی این شیطنت را بگیرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تفاوت قیمت میوه در سطح بازار استان به برخی دلالان بر می گشت که با همکاری و نظارت سازمان سمت و تعزیرات مبنای قیمت میوه در استان میدان میوه و تره‌بار است و قیمت نهایی میوه در استان از برخی استان‌های همجوار کمتر است که برخی ها مقاومت می کنند و در این زمینه کارشکنی می کنند.

معتمدی تاکید کرد: برخی‌ها در استان و حتی خارج از استان با هزینه پول دنبال به زمین زدن، تعطیلی و جمع کردن میدان میوه و تره بار هستند اگر چه نقص های در کار وجود دارد، سرمایه گذار منسجم‌تر وارد شود و دستگاه‌های مرتبط نیز کمک و همکاری کنند.

وی ادامه داد: میدان میوه و تره بار باید به نحوی مدیریت شود که برای کل استان موثر باشد. ما می توانیم یک تسهیل‌گر در خصوص میدان و میوه و تره‌بار باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع سردخانه در سطح استان مناسب نیست و از سرمایه گذاری در این زمینه استقبال می کنیم.

معتمدی در زمینه میوه شب عید استان اظهار کرد: ۶۰۰ تن میوه شب عید شامل ۳۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب درختی خرید شد و در حال توزیع است در حالی که قراربود میوه شب عید استان تعاون روستایی کشور از استانهای همجوار تامین کند اما جلوی این کار را گرفتیم چراکه این استان تولید دارد و باید از محصولات تولیدی خود استفاده می کرد که نهایتا با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۰ تن میوه شب عید استان از تولید استان خرید و تامین شد و مابقی از استان کرمان و فارس تامین شد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: قیمت کالاها در استان کهگیلویه و بویراحمد ارزان‌تر از سایر استان‌های کشور است.

انتهای پیام