تاکید بر جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد/ جلوی ساخت و ساز در تپه‌های استان گرفته شود
تاکید بر جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد/ جلوی ساخت و ساز در تپه‌های استان گرفته شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیران خواست هر چه سریعتر اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان را جذب کنند.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،سید علی احمدزاده در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد که به بررسی مصوبات سفر دولت سیزدهم به استان اختصاص داشت، گفت: زمان زیادی از سفر دولت به استان گذشته مشاور اقتصادی من در تهران در حال پیگیری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران نسبت به جذب اعتبارات سفر اقدام کنند رقم‌های بزرگی به استان اختصاص داده شده که باید جذب شود.

وی در بخش دوم سخنان خود به دیدار با رئیس هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: پیشنهاد دادیم در صورت امکان پتروشیمی جدیدی در یاسوج و مارگون احداث شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دنبال تغییر در وضعیت اقتصادی استان هستیم، از دستگاه‌ها خواست نسبت به جذب اعتبارات اسناد خزانه، اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و سفر رئیس جمهور اقدام کنند و هر دستگاهی که اعتباراتش برگشت داده شود باید پاسخگو باشد.

احمدزاده در ادامه سخنان خود با انتقاد از اداره‌کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد برای تاخیر در به مناقصه رفتن پروژه‌ها گفت: راهداری در حالی که پول داشت مناقصه پروژه‌ها را برگزار نکرد حالا که سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده تازه می‌گوید پاکت‌های مناقصه را باز کرده است در حالی که باید کار را به جلو می‌برد و یک جاده روستایی را آسفالت می‌کرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تذکری به مدیران تازه منصوب شده در دولت سیزدهم داد و گفت: دولت سیزدهم دولت جهادی با تفکر الهی است ما به عنوان مدیران این دولت آمده‌ایم برای مردم کار کنیم لذا دولت قبل و ضعف‌ها را رها کرده و برای مردم کار کنید.

وی عنوان کرد: حرمت قبلی‌ها را نگه داریم و به جای پرداختن به ضعف آنها به ضعف‌های خودمان بپردازیم، از معاونین، فرمانداران و همه کسانی که می‌خواهند با من کار کنند می‌گویم پای کار باشند و کار کنید و به مردم بگوید چه کرده‌ایم و می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به تعهدات در طرح ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۱ عمل کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری تپه‌های اطراف شهر یاسوج برای ساخت و ساز گفت: تمام تپه‌های اطراف یاسوج را می‌خواهیم پارک جنگلی اعلام کنیم شدیدا با واگذاری تپه‌های اطراف برای هرگونه ساخت و ساز مخالفم شهرداری یاسوج جلوی ساخت و سازها را بگیرد.

وی بیان کرد: تپه‌هایی که تصرف شده مصداق بارز زمین‌خواری است، اگر این طرح‌ها را برای ساخت و ساز واگذار کنیم زیبایی یاسوج که پایتخت طبیعت ایران است از بین می‌رود.

احمدزاده از معاون امور عمرانی استانداری و سازمان بازرسی استان خواست جلوی تخلفات در تپه‌های اطراف یاسوج گرفته و هر گونه ساخت و ساز در تپه‌های استان هم باید متوقف شود‌.

وی عنوان کرد: عده‌ای تحت عنوان قبرستان زمین‌ها را تصرف کردند، شهرداری یاسوج به این مورد ورود کند، اگر ساخت و سازی شده باید تخریب شود.

وی به تصرف اراضی در رودخانه بشار اشاره و عنوان کرد: معاون امور عمرانی به تصرفات اطراف رودخانه بشار ورود کند و هر موردی که حریم رعایت نشده تخریب شود.

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اشتغال پاشنه آشیل استان است، گفت: فرمانداران با حوزه اقتصادی استانداری و بسیج سازندگی ارتباط داشته باشند و هر چه سریعتر طرح اشتغال خانه به خانه را کلید بزنند تا از این طریق اشتغال ایجاد کنیم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

انتهای پیام/