برگزاری مراسم سالگرد شهید مدافع سلامت کهگیلویه و بویراحمد
برگزاری مراسم سالگرد شهید مدافع سلامت کهگیلویه و بویراحمد

مراسم سالگرد اولین شهید مدافع سلامت شهید دکتر زارعی با حضور نماینده ولی‌فقیه و سایر مسئولان استان برگزار شد.

کهگیلویه و بویراحمد-سفیر یاسوج

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سفیر یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در سالگرد شهید زارعی نخستین شهید مدافع سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کادر پزشکی و درمانی استان دو سالی است که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند که از زحمات آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ویژگی‌های این شهید والا گفت:شهید دکتر زارعی  اندیشه ولایی و توحیدی داشت در مسیر انقلاب و ولایت فقیه و دلسوز مردم بودند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهید دکتر زارعی مانند سایر کادر درمان و پزشکی در خط مقدم جنگ با این ویروس منحوس قرار داشت که پس از ابتلاء به این ویروس منحوس جان خود را از دست داد.

وی خاطرنشان کرد: همه در مسیری حرکت کنیم که به شهادت منجر شود، شهدا با اهداء جان شیرین خود راه رسیدن به خدا را نشان دادند.

در ادامه سردار حسن حکمتیان‌راز با اشاره به دلاوری رزمندگان در جنگ هشت سال دفاع مقدس گفت: مدافعان سلامت به مانند رزمندگان دوران جنگ، در خط مقدم مبارزه با دشمن هستند و در این راه به شهادت رسیدند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح افزود: در جنگ هشت سال دفاع مقدس همه کشورها به حمایت از رژیم بعث آمدند و تجهیزات در اختیار صدام قرار دادند در بیماری کرونا هم شاهد بودیم که تحریم دارویی و واکسن شدیم اما در این برهه حساس رزمندگان در حوزه سلامت در میدان حضور داشتند.

وی خطاب به مسیولان دانشگاه علوم پزشکی گفت: گنجینه، معارف و تجربه‌های ماندگار از دلاوری‌های مدافعان سلامت برای نسل‌های آینده جمع‌آوری شود.

در پایان هم غلام‌نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جنگ با کرونا بیمارستان‌ها به سنگر و خاکریز دفاع از مردم تبدیل شده و کادر درمان و پزشکی رزمندگان این جنگ هستند.

وی بیان کرد: کادر پزشکی و پرستاری در مبارزه با بیماری کرونا به این ویروس مبتلا شدند و دکتر زارعی از پزشکان متعهد بیمارستان دکتر جلیل به درجه رفیع شهادت نائل آمد اما همچنان کادر پزشکی و پرستاری در خط مقدم حضور دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این شرایط که کادر پزشکی و پرستاری صحنه مبارزه با کرونا را ترک نکرده‌اند تلاش می‌کنیم تا حقی از آنها ضایع نشود و مطالباتشان پرداخت شود.