مدارس ابتدایی و مهدهای کودک گچساران یک هفته تعطیل شد
مدارس ابتدایی و مهدهای کودک گچساران یک هفته تعطیل شد

کهگیلویه و بویراحمد-پایگاه خبری سفیر یاسوج فرماندار گچساران گفت: با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان، مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی و همچنین مهدهای کودک به مدت یک هفته تعطیل هستند. به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،روانبخش دیهیم روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا گچساران افزود: به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های […]

کهگیلویه و بویراحمد-پایگاه خبری سفیر یاسوج

فرماندار گچساران گفت: با توجه به وضعیت کرونایی شهرستان، مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی و همچنین مهدهای کودک به مدت یک هفته تعطیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج،روانبخش دیهیم روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا گچساران افزود: به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی از سوی برخی افراد وضعیت کرونا در این شهرستان از نارنجی به قرمز تغییر یافته است.

وی بیان کرد: برای حفظ جان و سلامت مردم باید نظارت‌ها بر همه اماکن عمومی از جمله بازار شدت یابد.

دیهیم اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق واکسن کرونا ضروری است.

وی با اشاره به تعطیلی باشگاه های ورزشی در گچساران به دنبال قرمز شدن وضعیت کرونایی در این شهرستان گفت: انتظار می رود باشگاه داران در این شرایط با هدف مقابله با این ویروس همکاری های لازم را داشته باشند.

فرماندار گچساران گفت: بدون همکاری مردم عبور از پیک جدید کرونا امکان پذیر نخواهد بود و مردم سعی کنند تجمعات غیر ضروری را کاهش دهند.

دیهیم افزود: مردم در این راستا از برگزاری مجالس شامل ترحیم و عروسی و همچنین تجمع‌های غیرضروری خودداری کنند.

وی اظهار داشت: ۶۴ هزار و ۴۷۴ مورد تست کرونا از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شده است.

دیهیم ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۲۰۴ نفر در این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی تعداد بهبود یافتگان ویروس کرونا در گچساران را ۱۸ هزارو ۶۸۲ نفر اعلام کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۲۹ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

محمد صادق رضایی افزود: هم اکنون بیش از ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های این شهرستان بستری و ۲۹۴ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

وی از مردم خواست تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمع، همچنین مشارکت در واکسیناسیون و تکمیل نوبت‌های واکسن خود به ویژه دُز سوم از ابتلای خود و اطرافیان به بیماری کرونا پیشگیری کنند.

رضایی ابراز کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون ۲۱۴ هزار و ۸۴۸ دُز واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

وی تصریح کرد: از این میزان ۹۲ هزار و ۴۲۶ نفر در دُز اول و ۸۵هزارو ۴۷۳ نفر در دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: واکسیناسیون ویروس کرونا در ۱۰ مرکز در شهری و روستایی، ۱۲ پایگاه سلامت و ۲۸ خانه بهداشت و پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون کرونا دوگنبدان این شهرستان در حال انجام است.

رضایی با بیان اینکه شهرستان گچساران از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت افزود: دستگاه های اجرایی و اصناف از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک خودداری کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۹۴ درصد دانش‌آموزان گروه هدف این شهرستان معادل ۱۰ هزارو ۲۸۸ نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند.