مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد: ۱۵ شهر کهگیلویه و بویراحمد مشمول صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد: ۱۵ شهر کهگیلویه و بویراحمد مشمول صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از ۱۸ شهر واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۵ شهر مشمول بیمه روستائیان و عشایر هستند. “عیسی کریمی” امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در جمع خبرنگاران افزود: صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر دومین صندوق عمومی غیردولتی و زیرمجموعه وزارت تعاون، […]

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از ۱۸ شهر واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۵ شهر مشمول بیمه روستائیان و عشایر هستند.

“عیسی کریمی” امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در جمع خبرنگاران افزود: صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر دومین صندوق عمومی غیردولتی و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که هدف از تشکیل این صندوق برخورداری جامعه هدف از جمله روستائیان، عشایر، کشاورزان و دامداران از این صندوق است.

وی اظهار کرد: این صندوق به دنبال عزت، کرامت و منزلت انسانی آحاد جامعه است. افرادی که بخواهند تحت پوشش نهادهای حمایتی بروند باید فقرشان ثابت شود این اثبات فقر با عزت و کرامت اختلاف دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: امروزه علاوه بر بحث کشاورزان، روستائیان و عشایر جامعه تمامی شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت نیز به این صندوق اضافه شده که از ۱۸ شهر واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۵ شهر مشمول بیمه روستائیان و عشایر هستند.

کریمی ادامه داد: بازنشستگی در این صندوق در استان آغاز شده و حدود ۱۵۰ خانوار تا امروز بازنشسته شده و حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۸خانوار مستمری بگیر از کارافتادگی کلی در استان داریم که از حقوق صندوق بیمه روستائیان و عشایر بهره‌مند می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قریب به ۵۲۰ خانوار مستمری بگیر بازماندگان در استان وجود دارد که از مزایای صندوق استفاده می کنند.

کریمی گفت: دولت در بیمه روستائیان و عشایر نقش کارفرما دارد. امروز حداقل ۵۴۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۳۲۰ هزارتومان سهم حق بیمه دولت به ازای هر خانوار و فرد بیمه شده است و سالانه به یک خانوارحداقل ۲۷۰ هزارتومان و حداکثر ۶۶۰ هزارتومان پرداخت می شود.

وی افزود: سقف سنی تحت پوشش قرار گرفتن در این صندوق ۱۸ تا ۵۰ سال است. طبق مصوبه‌ای که به تصویب رسیده طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری میبایست تمام تعهدات اشتغالشان در صندوق‌های بیمه‌ای بیمه باشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۲۴هزارخانوار در استان تحت پوشش این صندوق هستند که از این تعداد، ۱۶۱۵ خانوار در شهرستان باشت ، ۱۲۷۵ خانوار در شهرستان بهمئی، ۷۶۳۲ خانوار در شهرستان بویراحمد، ۲۰۷۵ خانوار در شهرستان چرام، ۲۷۸۸ خانوار در شهرستان دنا، ۴۷۲۱ خانوار در شهرستان کهگیلویه، ۲۶۹۹ خانوار در شهرستان گچساران، ۶۸۵ خانوار در شهرستان لنده و ۴۵۷ خانوار در مناطق عشایری تحت پوشش هستند.

برپایه این گزارش، کریمی بیان کرد: این صندوق علاوه بر بحث اختیاری بودن یک سری جامعه هدف دیگر از جمله جامعه حمل و نقل بار و مسافر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت و تمام کسانی که در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند نیز مشمول این صندوق هستند.