خبر «سفیر یاسوج» تایید شد؛ مارگون شهرستان شد
خبر «سفیر یاسوج» تایید شد؛ مارگون شهرستان شد

با تصمیم هیئت دولت،‌ دهستان های دالون و شوروم، بخش زیلائی و شهرستان مارگون در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود. به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، هیئت وزیران در جلسه ۸ دی ۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با ایجاد دهستان‌های دالون و شوروم، […]

با تصمیم هیئت دولت،‌ دهستان های دالون و شوروم، بخش زیلائی و شهرستان مارگون در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج، هیئت وزیران در جلسه ۸ دی ۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با ایجاد دهستان‌های دالون و شوروم، بخش زیلائی و شهرستان مارگون در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد موافقت کرد.

بر این اساس، دهستان دالون از ترکیب روستاها، مزرعه‏ ها و مکان ‏های مندرج در متن پیوست، در بخش مارگون شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد و روستای جوکار به عنوان مرکز این دهستان دالون تعیین می‌شود.

هم‌چنین، دهستان شوروم از ترکیب روستاها، مزرعه‏ ها و مکان‌های مندرج در متن پیوست در بخش مارگون، ایجاد و روستای پوله به عنوان مرکز این دهستان تعیین می‌ شود.

بخش زیلائی از ترکیب دهستان‌ های زیلائی و شوروم در شهرستان بویراحمد، ایجاد و روستای ماشمی سفلی مرکز دهستان زیلائی، با تغییر نام به ماشمی به عنوان مرکز این بخش تعیین می‌شود.

هم‌چنین شهرستان مارگون از ترکیب بخش‌های مرکزی (شامل دهستان‌های مارگون و دالون) و زیلائی، ایجاد و شهر مارگون نیز به عنوان مرکز بخش مرکزی این شهرستان و به عنوان مرکز شهرستان مارگون تعیین می‌شود.