مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: کاهش ۷ درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/ ولادت ۱۵ درصد کاهش یافت
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: کاهش ۷ درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/ ولادت ۱۵ درصد کاهش یافت

سفیر یاسوج: مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۷ درصدی طلاق در استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج ، محمد علی تقوی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته، یک هزارو ۱۳۰ مورد طلاق در استان به ثبت رسید که این آمار در مدت […]


سفیر یاسوج:

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۷ درصدی طلاق در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج ، محمد علی تقوی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته، یک هزارو ۱۳۰ مورد طلاق در استان به ثبت رسید که این آمار در مدت مشابه سال جاری ۱۰۶۴ مورد بود.

تقوی با بیان اینکه در دو سال اخیر ازدواج‌ها در استان کاهش ۷ درصدی داشته است، بیان کرد: این آمار در ۹ ماهه سال جاری ۴۹۵۶ مورد بود.

وی افزود: آمار مدت مشابه سال قبل ۵۳۱۵ مورد بوده است.

تقوی از کاهش ولادت در استان خبر داد و گفت: ولادت‌ها در استان به شدت کاهش یافته و ۹ هزار و ۲۶۶ مورد واقعه ولادت در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری داشتیم و این آمار با کاهش بیش از ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به رو شد.

تقوی با اشاره به فوتی‌ها در استان، اظهار کرد: آمار فوتی استان در ۹ ماهه سال جاری افزایش ۷ درصدی داشته است.

وی افزود: ۵۶ درصد فوتی‌ها متعلق به آقایان بوده است.

تقوی گفت: بیش از ۹۹.۵ درصد ولادت‌های استان در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد و در بخش ثبت فوتی‌ها نیز، پوشش ۹۹ درصدی داریم.

تقوی از صدور کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و بیان کرد: ۴۷۵ هزار و ۳۳۱ نفر تا پایان آذر به تکمیل ثبت نام رسیده و تحویل ۹۵ درصدی کارت هوشمند را داشتیم.

تقوی گفت: ظرفیت ثبت نام جامعه هدف باقیمانده برای کارت هوشمند ملی ظرف یک ماه در ثبت احوال استان وجود دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اظهار داشت: بیش از ۵۸۱ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان نیز صادر شده است و بستر الکترونیک نقش مهمی در تحقق این ظرفیت داشته است.

تقوی با تاکید بر تقویت بسترهای مخابراتی، تصریح کرد: روز پنجشنبه هفته جاری سیستم فیبر نوری ۷ اداره ثبت احوال شامل پنج شهرستان و دو بخش استان افتتاح خواهد شد.

تقوی گفت: با بهره برداری از زیرساخت فیبر نوری هفت شهرستان، پوشش کامل فیبر نوری در ادارات را خواهیم داشت.

تقوی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار سند در استان صادر شده است، اظهار کرد: این ظرفیت به شکل آرشیو الکترونیک تبدیل شده است.

تقوی خدمت هوشمند، شفافیت و کارآمدی را شعار سال جاری هفته ثبت احوال دانست و اظهار کرد: رویکرد سازمان به سمت شفافیت بر محور خدمات الکترونیک است.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به رسالت جدید ثبت احوال در بخش الکترونیک، عنوان داشت: سطح خدمات ما منحصر به یک بخش، واحد و یک حوزه خاص نیست.