نامه‌ای سرگشاده جمعی از مرغداران شهرستان کهگیلویه به استاندار در خصوص عدم همکاری بانک کشاورز ی با تولید کنندگان
نامه‌ای سرگشاده جمعی از مرغداران شهرستان کهگیلویه به استاندار در خصوص عدم همکاری بانک کشاورز ی با تولید کنندگان

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج از مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، جمعی مرغداران شهرستان کهگیلویه با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد به مشکلات تولید مرغ در شهرستان کهگیلویه اشاره کردند . در نامه مشترک اتحادیه مرغداران شهرستان کهگیلویه، آمده است: بسمه تعالی استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد با سلام و […]

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج از مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، جمعی مرغداران شهرستان کهگیلویه با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد به مشکلات تولید مرغ در شهرستان کهگیلویه اشاره کردند .

در نامه مشترک اتحادیه مرغداران شهرستان کهگیلویه، آمده است:
بسمه تعالی
استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد
با سلام و تحیت
احتراماً، اینجانبان جمعی از مرغداران شهرستان کهگیلویه بدین¬وسیله مراتب اعتراض خود از عدم اجرای دقیق بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه توسط بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد را اعلام داشته و خواستار پیگیری مجدانه موضوع از سوی حضرت¬عالی می¬باشیم.
به‌استحضار می‌رساند نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی که به¬تصویب شورای محترم نگهبان نیز رسیده است، مصوب نمودند: «بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام¬های دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آنان به¬مدت سه سال و تعیین میزان خسارت توسط کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، بانک مربوطه و فرمانداری شهرستان».
هیأت محترم وزیران نیز در تاریخ¬های ۲۱/۴/۹۷ و ۶/۶/۹۷ آئین¬نامه اجرایی بندخ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه را مصوب نمود.
متأسفانه بانک کشاورزی در یک تفسیر به رأی آشکار و غیرقانونی شرط برخورداری کشاورزان از مزایای بند خ ماده ۳۳ را واریز ۲۰ درصد از کل بدهی قرار داده است، موضوعی که نه در مصوبه مجلس و نه در تصویب¬نامه هیأت محترم وزیران بدان اشاره نشده و سخنی از آن به میان نیامده است. همین شرط «من درآوردی» موجب گردیده که کشاورزان و مرغداران کهگیلویه نتوانند از مزایای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه برخوردار گردند و وثایق آنان به ثمن بخسی به حراج گذاشته شود. سوالی که آقایان بانک کشاورزی بی¬پاسخ نهاده¬اند آن است که کشاورز و مرغدار خسارت دیده چگونه توان واریز ۲۰ درصد از کل مبلغ بدهی خود را خواهد داشت؟ و اگر کشاورز و مرغدار خسارت دیده توان واریز این مبلغ را داشت، دیگر نیازی به مراجعه به بانک پیدا می¬کرد؟
فراتر از این موضوع، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال «رونق تولید» نام¬گذاری گردیده و در حالی¬که تأکید ریاست محترم جمهور و همچنین ریاست شجاع و عادل قوه قضائیه بر عدم تملک طرح¬های تولیدی قرار دارد، بانک کشاورزی استان با صرف هزینه¬های گزاف و به¬کارگیری وکلای به¬اصطلاح «کارکشته» فشار را بر تولیدکنندگان افزایش داده و پس از به حراج گذاشتن وثایق، این¬بار طمع نموده¬ که طرح¬های تولیدی کشاورزان و مرغداران کهگیلویه و حتی استان را به ثمن بخسی تصاحب نماید.
از حضرتعالی، معاون محترم اقتصادی استاندار و مدیرکل محترم جهاد کشاورزی استان انتظار می¬رود که اجازه ندهید بانک کشاورزی با تفسیر های «من درآوردی» و با گذاشتن شرط غیرقانونی واریز ۲۰ درصد از کل مبلغ بدهی، امکان برخورداری کشاورزان و مرغداران خسارت دیده از مزایای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه را ناممکن نماید. کشاورزان و مرغداران کهگیلویه و بویراحمد به¬دلیل شرایط نامساعد اقتصادی امکان واریز ۲۰ درصد از کل مبلغ بدهی را ندارند و این موضوع نباید مورد بی¬توجهی مسوولان محترم بانک کشاورزی استان قرار گیرد.
در شرایطی که رکود واحدهای تولیدی کشاورزی و ازجمله مرغداری¬های استان و شهرستان کهگیلویه موجب ایجاد فشار مضاعف تورمی بر مردم محروم و مظلوم استان گردیده، تمرکز بانک کشاورزی می¬باید بر ایجاد «رونق تولید» و فعال نمودن واحدهای تولیدی قرار گیرد و نه صرف هزینه¬های گزاف به¬منظور به¬کارگیری وکلا جهت ایجاد فشار بر تولیدکنندگان و مصادره و به¬حراج گذاشتن وثایق و طرح¬های تولیدی آنان.
اینجانبان به نمایندگی از سوی مرغداران و کشاورزان کهگیلویه و حتی کل استان تقاضا داریم که حضرتعالی به موضوع ورود نموده و اجازه ندهید که بانک کشاورزی با طلب نمودن ۲۰ درصد از کل مبلغ بدهی، تلاش کشاورزان جهت برخورداری از مزایای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم(یعنی بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام¬های دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آنان به¬مدت سه سال) را با بن¬بست مواجه نماید.
توفیقات روزافزون حضرتعالی و دیگر خدمت¬گزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی را از خداوند منان خواهانیم.

و من ا… التوفیق و علیه التکلان
جمعی از مرغداران شهرستان کهگیلویه