بیش از ۶ میلیارد تومان پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب در کهگیلویه در حال احداث است رئیس آب‌و‌فاضلاب شهری کهگیلویه گفت: بیش از ۶ میلیارد تومان پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب در شهرهای مختلف کهگیلویه در حال احداث است. به گزارش‌سفیریاسوج ازکهگیلویه،داریوش فقهی‌پور با اشاره به عملکرد ۵ ماهه اول امسال آب‌و‌فاضلاب شهری […]

بیش از ۶ میلیارد تومان پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب در کهگیلویه در حال احداث است

رئیس آب‌و‌فاضلاب شهری کهگیلویه گفت: بیش از ۶ میلیارد تومان پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب در شهرهای مختلف کهگیلویه در حال احداث است.

به گزارش‌سفیریاسوج ازکهگیلویه،داریوش فقهی‌پور با اشاره به عملکرد ۵ ماهه اول امسال آب‌و‌فاضلاب شهری کهگیلویه اظهار داشت: در شهرستان کهگیلویه تاکنون تعداد ۱۲ پروژه با اعتباری بیش از ۶ میلیارد تومان اجرا شده و در حال احداث است.

وی گفت: اعتبار این پروژه‌ها بخشی از محل اعتبارات ملی و بخشی دیگر از محل اعتبارات استانی سال ۹۷ تأمین شده است.

فقهی‌پور با اشاره به زمان افتتاح پروژه‌های شهرستان کهگیلویه، گفت: از این میزان پروژه، برخی به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده و برخی دیگر نیز بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته که در ایام دهه فجر امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: از این میزان پروژه، شهر دهدشت با ۶ پروژه در حوزه آب و ۲ پروژه در حوزه فاضلاب با میزان اعتبار ۵ میلیارد تومان بیشترین تعداد پروژه را دارد.

فقهی‌پور با اشاره به دیگر پروژه‌ها، گفت: شهر سوق با تعداد ۲ پروژه و میزان اعتبار یک میلیارد و یک صد میلیون تومان، شهر قلعه‌رئیسی با یک پروژه و میزان اعتبار ۷۵ میلیون تومان و شهر دیشموک نیز با یک پروژه و میزان اعتبار ۵۲۰ میلیون تومان به‌ترتیب بیشترین پروژه‌ را در شهرستان کهگیلویه در حوزه آب‌و‌فاضلاب دارند.

وی گفت: از این ۱۲ پروژه، تعداد ۴ پروژه از اعتبارات بخش آبرسانی و تجهیز تأسیسات و ۷ پروژه نیز از محل اعتبارات اصلاح شبکه آب به متراژ ۷ هزار و ۷۰۰ متر بوده که هم‌اکنون در حال اجرا هستند.

رئیس اداره آب‌و‌فاضلاب شهری کهگیلویه با بیان اینکه در ۵ ماه اول امسال مشترکین آب‌و‌فاضلاب تعداد ۲۰۰ فقره افزایش یافته است، افزود: آبفای شهری کهگیلویه در راستای خدمات‌دهی بهتر به مشترکین بخشی از خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه فاضلاب، گفت: حوزه فاضلاب امسال به دلیل کمبود اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته، فقط ۲ پروژه فعال به متراژ ۸۰۰ متر داشته که میزان اعتبار آن ۹۸۰ میلیون تومان بوده و هر ۲ پروژه به‌صورت میانگین تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.

فقهی‌پور با بیان اینکه در ۵ ماه اول امسال ۱۷۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب در سطح شهر دهدشت انجام گرفته است، افزود: در حوزه بهره‌برداری تعداد ۱۸۰ مورد رفع اتفاقات شبکه توزیع و تعداد ۴۲ مورد نیز رفع اتفاقات تأسیسات و ایستگاه‌های پمپاژ در ۵ ماه اول امسال تاکنون انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۵ ماه اول امسال در کوی گلزار دهدشت به میزان ۶۰۰ متر اصلاح شبکه انجام شده که اجرای آن به‌صورت مشارکتی و باهمکاری شرکت آبفای شهری و بسیج سازندگی سپاه بوده و میزان سهم آبفای شهری در اجرای این پروژه مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.