به مناسبت هفته دولت درشهرستان چرام صورت گرفت؛بهره برداری از ۴۷ مسکن روستایی و شهری / تکمیل و بهره برداری از آب ۱۳۷ خانوار عشایرنشین توگَبری / گازرسانی به ۵ روستا/ تامین و بهره برداری از برق روستای وَهری با ۳۱ خانوار /تجلیل از خانواده شهید محمودی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس
به مناسبت هفته دولت درشهرستان چرام صورت گرفت؛بهره برداری از ۴۷ مسکن روستایی و شهری / تکمیل و بهره برداری از آب ۱۳۷ خانوار عشایرنشین توگَبری / گازرسانی به ۵ روستا/ تامین و بهره برداری از برق روستای وَهری با ۳۱ خانوار /تجلیل از خانواده شهید محمودی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس

به مناسبت هفته دولت و باحضور معاون اقتصادی استاندار و هیئت همراه ، برخی از مدیران استانی و شهرستانی و نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی طرح‌های شهرستان چرام به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری سفیریاسوج؛فرماندار شهرستان چرام ، با اشاره به اینکه ، در این آیین ۵ طرح به نمایندگی از ۶۴ طرح در شهرستان چرام با اعتبار ۲۸۱ میلیارد هشتصد و هفتاد میلیون ریال افتتاح شد گفت : از ۶۴ طرح افتتاحی در شهرستان چُرام ، ۱۳ طرح عمرانی و ۵۱ اقتصادی و خدماتی است.

هادی فتاحی اصل افزود : برای ۱۳ طرح عمرانی مبلغ ۲۷۱ میلیارد و ۳۷۰میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی و برای ۵۴ طرح اقتصادی و خدماتی مبلغ ۱۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

وی ، با اشاره به اینکه ، طرح آبرسانی به منطقه محروم و عشایر نشین توگبری چرام ، با عملیات عملیات اجرایی ۹ کیلومتر خط انتقال تکمیل و به بهربرداری رسید گفت : هدف ما از اجرای این طرح‌ها در مناطق روستایی و عشایری، حمایت از عشایر نشین‌ها و روستائیان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهر‌ها و رونق تولیدات محلی و بومی در روستا‌ها است.

هادی فتاحی اصل افزود: شبکه گذاری ۹ کیلومتر لوله پلی اتیلن، ساخت ۴ منبع ذخیره آب با ظرفیت ۲۵۰ متر مکعب، ۳ دستگاه پمپاژ آب، ۳ باب ساختمان موتور خانه و نصب و راه اندازی ۳ دستگاه ترانسفورماتور از اقدامات انجام شده در این طرح است.

وی گفت:برای تکمیل و راه اندازی این طرح آبرسانی ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل امور عشایر با مشارکت بنیاد خیریه برکت هزینه شده است.

فتاحی اصل با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح منطقه محروم و عشایر نشین تو گبری و روستاهای حومه (اطراف) با ۱۳۷ خانوار از نعمت آب شرب مناسب برخوردار شدند ، گفت:برداشت آب پایدار و با کیفیت جهت تامین آب شرب منطقه ی محروم و عشایر نشین توگبری در فاصله ۱۴ کیلومتری مرکز شهرستان چرام ۵ لیتر در ثانیه است و این میزان پمپاژ آب، نیاز مردم این منطقه را برطرف خواهد کرد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد ، ساخت ۴۷ واحد مسکن برای خدمت رسانی به مناطق محروم و قشر ضعیف این منطقه را از دیگرطرح های مهم شهرستان چُرام برشمرد و افزود : ۲۱ واحد مسکن شهری و ۲۶ واحد مسکن روستایی ، با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در این شهرستان تکمیل و به بهربرداری رسید و ۶ قطعه زمین جهت احداث مسکن برای خانوارهای فاقد زمین ، به نیازمندان واگذار شد.

گوهرگانی ، همچنین از تکمیل و بهره برداری برق رسانی به روستای وَهری با ۳۱ خانوار ، و اجرای ۵ هزار متر خط انتقال فشار متوسط و یک هزار و ششصد و پنجاه و دو متر طول خط انتقال فشار ضعیف ، نصب ۴ دستگاه ترانسفورماتور ، ۱۷۱ اصله پایه برق و نصب ۵۲ عدد چراغ روشنایی خبر داد و گفت : برای اجرای این طرح ، مبلغ ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و دولتی هزینه شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به اینکه ، طرح گازرسانی به ۵ روستای شهرستان چرام از جمله روستاهای خیمند ، دِلی باریک ، گُدارشهری ، شهرک بِناری و تُلچِگاه با ۲۲۸ خانوار و ۹۳۲ نفر جمعیت و ۱۲ هزار و ۷۴۰ متر طول مسیر از مهمترین طرح های افتتاحی شده در شهرستان چرام است گفت : مبلغ ۱۵ میلیارد ریال برای تکمیل و برخورداری مردم این منطقه از نعمت گاز هزینه شده است.

هاشمی پور ، اجرای ۶۴ طرح عمرانی ، خدماتی و اقتصادی را گام مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان چُرام برشمرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، بررسی مشکلات و موانع طرح معدن فسفات شهرستان چرام را ضروری ذکر کرد و گفت: به منظور تسریع در روند طرح معدن فسفات در شهرستان چرام ،عمده مطالعات معدنی در استان، بر اجرا و عملیاتی شدن این طرح متمرکز شده است.

هاشمی پور با اشاره به اینکه ، بخش معدن به دليل ظرفيت و ذخيره فراوان مي تواند نقش مهمي در توسعه و ايجاد اشتغال اين استان ايفا كند گفت: ذخیره معدن فسفات چرام ۸۰ میلیون تن با عیار ۵/۸ تا ۹ درصد است که با بهره برداری اولیه از این معدن برای ۶۰۰ نفر و در دراز مدت یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی این طرح، بر همکاری و حمایت فرمانداری، ادارات و نهادهای این شهرستان در مراحل مختلف، به ویژه مراحل آغازین این طرح تاکید کرد و افزود: بعد از اجرای فاز اول طرح که مربوط به بخش آهکی و تولید آهک هیدراته است در فاز‌های بعد طرح معدن فسفات را عملیاتی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ، گام هاي خوبی براي توسعه اين صنعت در شهرستان چُرام برداشته شده و ما هم براي تحقق اين امر تلاش بيشتري خواهیم کرد افزود : حمايت از سرمايه‌گذاران براي سرمايه‌گذاري در معدن فسفات شهرستان چرام، از اولويت‌هاي كاري مسئولان در این شهرستان است.

در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی ، خدماتی و اقتصادی شهرستان چُرام ، مسئولان با حضور در خانواده شهید محمودی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس ، از رشادت ها و ازجان گذشتگی ها ی این شهید و پایداری و صبر و استقامت خانواده ی ایشان تجلیل کردند.