با حضور مسئولان استانی صورت گرفت: اولین زیر ساخت گردشگری در روستای کوخدان کلنگ زنی شد
با حضور مسئولان استانی صورت گرفت: اولین زیر ساخت گردشگری در روستای کوخدان کلنگ زنی شد

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، اولین زیر ساخت گردشگری در روستای کوخدان از توابع شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا ظهر امروز دوشنبه چهارم شهریور ۱۳۹۸ با حضور عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری […]

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، اولین زیر ساخت گردشگری در روستای کوخدان از توابع شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا ظهر امروز دوشنبه چهارم شهریور ۱۳۹۸ با حضور عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مدیر صندوق کار آفرینی امید، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرماندار شهرستان دنا و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت: شهرستان دنا و روستای کوخدان قابلیت بالایی برای توسعه گردشگری دارند.
عزیز فیلی با بیان اینکه صعنت در استان کهگیلویه وبویراحمد جوابگو نیست، اظهار کرد: گردشگری یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه استان است.
وی با تقدیر از تلاش های اداره‌کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، تصریح کرد: در چند سال اخیر تلاش‌های زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد صورت گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: روستای کوخدان یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان است.
محمود باقری با بیان اینکه پروژه بومگردی، گردشگری و باغ آیین‌های روستای کوخدان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شده، اظهار داشت: ۲۰میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال روستایی در حوزه گردشگری از طریق صندوق کارآفرینی امید به این پروژه اختصاص یافته است.

عضو کارگروه اشتغال در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: ۱۰میلیارد ریال نیز سهم آورده سرمایه‌گذار در این پروژه گردشگری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این پروژه سوئیت‌های اقامتی، آلاچیق و بازار سنتی صنایع دستی برای تولیدات روستای کوخدان ایجاد می‌شود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین عنوان کرد: این طرح گردشگری با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر کلنگ‌زنی شده است.
ارسلان حسن پور افزود: بهره‌برداری از طرح بوم‌گردی روستای کوخدان سبب توسعه صنعت گردشگری و اشتغالزایی برای مردم این منطقه می شود.
وی افتتاح سردخانه ۵۰۰ تنی روستای کوخدان را یکی دیگر از طرح های اشتغالزایی شهرستان دنا عنوان کرد و گفت: کلنگ این طرح در هفته دولت سال گذشته به زمین زده شد که با تسهیلات ۷٫۵ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای ۵ نفر امروز با حضور مسئولان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: بخشی از نیاز میوه استان و سایر استان‌های کشور در شهرستان دنا تولید می‌شود که ایجاد سردخانه نقش مهمی در نگهداری محصولات باغی و زراعی و در نتیجه توسعه این شهرستان دارد.