درنشست خبری رئیس ثبت اسنادواملاک کهگیلویه بزرگ مطرح شد؛تأسیس و راه‌اندازی دفاتر ازدواج و طلاق در تمامی مراکز شهرستان‌هاوبخش ها
درنشست خبری رئیس ثبت اسنادواملاک کهگیلویه بزرگ مطرح شد؛تأسیس و راه‌اندازی دفاتر ازدواج و طلاق در تمامی مراکز شهرستان‌هاوبخش ها

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه: طلاق کاهش و ازدواج افزایش یافت در سال ۹۷ مجموع اسناد صادر شده در دفاتر اسناد رسمی در هر ۴ شهرستان کهگیلویه بزرگ به‌میزان ۴۰ هزار و ۲۹۸ فقره بوده که این رقم نسبت به سال ۹۶ رشد ۸٫۴ درصدی داشته است. به گزارش پایگاه خبری سفیریاسوج؛رئیس اداره […]

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه: طلاق کاهش و ازدواج افزایش یافت

در سال ۹۷ مجموع اسناد صادر شده در دفاتر اسناد رسمی در هر ۴ شهرستان کهگیلویه بزرگ به‌میزان ۴۰ هزار و ۲۹۸ فقره بوده که این رقم نسبت به سال ۹۶ رشد ۸٫۴ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری سفیریاسوج؛رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه گفت: در سال ۹۷ تعداد ۲ هزار و ۲۳۶ فقره واقعه ازدواج در شهرستان‌های چهارگانه به‌ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۶ رشد ۰٫۵ درصدی داشته است علاوه بر آن تعداد وقایع طلاق ثبت شده در هر ۴ شهرستان ۵۴۶ فقره بوده که نسبت به سال ۹۶ کاهش ۱۲٫۶- درصدی داشته است.

علی‌دوست یاری‌زاده با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات اظهار داشت: اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه باتوجه به‌کمبود امکانات، اعتبارات و تجهیزات با ۱۸ نفر پرسنل، حجم بسیار بالایی از خدمات ثبتی را به شهرستان‌های چهارگانه ارائه می‌دهد.


وی افزود: در سال ۹۷ مجموع اسناد صادر شده در دفاتر اسناد رسمی در هر ۴ شهرستان کهگیلویه بزرگ به‌میزان ۴۰ هزار و ۲۹۸ فقره بوده که این رقم نسبت به سال ۹۶ رشد ۸٫۴ درصدی داشته است.


یاری‌زاده گفت: دفاتر اسناد رسمی فعال در هر ۴ شهرستان تعداد ۱۶ دفترخانه است که علاوه بر مراکز شهرستان‌ها، در کلیه بخش‌ها نیز دفاتر اسناد رسمی وجود دارد.


وی با اشاره تعداد پرونده‌های اجرایی در سال ۹۷ در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تصریح کرد: در یک‌سال گذشته تعداد ۵۲۳ فقره پرونده اجرایی در اداره ثبت اسناد کهگیلویه تشکیل شده که این میزان نسبت به سال ۹۶ رشد ۲۹٫۴ درصدی داشته است.


رئیس اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه در ادامه عنوان کرد: تعداد پرونده‌های اجرایی مختومه در سال ۹۷ به میزان ۳۷۹ فقره بوده که این رقم نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۳۵٫۴ درصدی داشته است.


وی افزود: میزان وصول بانکی در سال ۹۷ مبلغ ۱۷۵ میلیارد ریال بوده که این رقم نسبت به سال ۹۶ رشد ۹۳٫۹ درصدی داشته است.


وی با اشاره به دیگر خدمات اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان گفت: تأسیس و راه‌اندازی دفاتر ازدواج و طلاق در تمامی مراکز شهرستان‌ها و هر ۴ بخش از دیگر خدمات اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه است، چنانکه تعداد ۱۲ دفتر ازدواج و تعداد ۹ دفتر طلاق در هر ۴ شهرستان فعال هستند.


یاری‌زاده تصریح کرد: در سال ۹۷ تعداد ۲ هزار و ۲۳۶ فقره واقعه ازدواج در شهرستان‌های چهارگانه به‌ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۶ رشد ۰٫۵ درصدی داشته است علاوه بر آن تعداد وقایع طلاق ثبت شده در هر ۴ شهرستان ۵۴۶ فقره بوده که نسبت به سال ۹۶ کاهش ۱۲٫۶- درصدی داشته است.


وی گفت: از دیگر خدمات اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان، ثبت آنی معاملات یا به‌عبارتی ثبت الکترونیکی اسناد در دفاتر اسناد رسمی است.


وی افزود: تمامی استعلام‌ها و خلاصه معامله از طریق سامانه و به‌صورت متمرکز در دفاتر اسناد رسمی انجام و انواع سند رسمی بیع، اجاره رهنی، وکالت، اقرارنامه، تعهدنامه، اقاله و سایر اسناد در این سامانه طراحی و استاندارد‌سازی شده است.


یاری‌زاده ابراز کرد: از دیگر مزایای سیستم آنی، استفاده برخط سیستم از بانک هویت سازمان ثبت‌واحوال جهت احراز هویت متقاضیان و نیز ایجاد بانک اشخاص ممنوع‌المعامله و استفاده سیستمی از این بانک در راستای بهبود ارائه خدمات و کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی است.


وی ادامه داد: در حال حاضر صدور سند مالکیت در قالب طرح کاداست یا حدانگاری با تعیین حدود املاک صورت می‌گیرد که این امر موجب کاهش اطاله دادرسی، پیشگیری از جعل و سرقت و سایر آسیب‌ها می‌شود.


یاری‌زاده بیان کرد: خلاصه معامله ثبت شده در سال ۹۷ تعداد ۲ هزار و ۷۲۷ فقره، اسناد مالکیت صادر شده تعداد ۴ هزار و ۲۶۵ فقره، بازداشت املاک ثبت شده و دارای سند مالکیت با تقاضای مراجع قضایی، واحدهای اجرایی و سازمان امور مالیاتی تعداد ۸۹۴ فقره و رفع بازداشت املاک ثبت شده نیز تعداد ۹۲۴فقره در سال ۹۷ بوده است.


وی گفت: باتوجه به اینکه صدور اسناد مالکیت در ایجاد اشتغال و توسعه هر شهرستان نقش مهمی دارد برهمین اساس نسبت به صدور سند مالکیت معدن نیترات دیشموک، دانشکده صنعت و معدن چرام، بیمارستان امام خمینی دهدشت در سال ۹۷ اقدام کردیم.


رئیس ثبت اسناد و املاک کهگیلویه با اشاره به صدور اسناد آپارتمان‌های مسکن مهر دهدشت تصریح کرد: اسناد قطعات تفکیکی آپارتمان‌های مسکن مهر دهدشت تعداد ۸۰۰ فقره بوده که تاکنون تعداد ۵۰۰ فقره صادر شده و تعدادی دیگر در دست اقدام و بقیه منتظر ارسال فایل و نقشه مربوطه از طرف اداره راه و شهرسازی کهگیلویه هستند.


وی خاطرنشان کرد: از کل درآمدهای وصولی ناشی از خدمات ثبتی حدود ۵۰ درصد به حساب خزانه، ۴۲ درصد به حساب جمعیت هلال احمر و ۸ درصد هم به‌حساب شهرداری واریز می‌شود، امیدواریم مسئولان و مدیران کشوری در قوانین مربوطه تجدید نظر نموده تا اداره ثبت اسناد بتواند از این هزینه‌ها جهت رفع کمبودها و تجهیزات و نوسازی سیستم‌ها استفاده کند.