یادداشت به قلم حمیدرضارحیمی نیا؛فرصت را برای جوانان فراهم کنید قبل از اینکه جوانان اراده کنند و فرصت هاراازشماهابازستانند.
یادداشت به قلم حمیدرضارحیمی نیا؛فرصت را برای جوانان فراهم کنید قبل از اینکه جوانان اراده کنند و فرصت هاراازشماهابازستانند.

به نام ایزد منان خداوند قادر متعال خدمات دولتمردان و مجلسیان در سنوات گذشته جای تقدیر ،خدا قوت و خسته نباشید دارد و نباید به فراموشی سپرده شوند ولی باید خودشان فرصت را برای جوانان فراهم کنند قبل از اینکه جوانان اراده کنند و فرصت هارو بازستانند. دیگران کاشتند ما خوردیم ما بکاریم تا دیگران […]

به نام ایزد منان خداوند قادر متعال

خدمات دولتمردان و مجلسیان در سنوات گذشته جای تقدیر ،خدا قوت و خسته نباشید دارد و نباید به فراموشی سپرده شوند ولی باید خودشان فرصت را برای جوانان فراهم کنند قبل از اینکه جوانان اراده کنند و فرصت هارو بازستانند.

دیگران کاشتند ما خوردیم
ما بکاریم تا دیگران بخورند.
“”ملک الشعرای بهار “”

چون روز شماری انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع شده لازم میدانم نگاهی گذرا به پیگیری های نمایندگان کهگیلویه بزرگ از حاج بهرام تاج گردون تا حاج عدل هاشمی پو بپردازم.

همه نمایندگان کهگیلویه بزرگ در حد توان خود از هیچ کوششی دریغ نداشتند و هر کدام به فراخور توان و وسع خود در راه توسعه شهرستان قدم های موثری برداشتند.
زمانی مشکل اساسی و مطالبه مردم جاده ، آب ، برق ، گاز ، تلفن ، دسترسی به ادارات و امورات مقدماتی زیربنایی و زندگی بود که خودم شاهد بودم یک وجب آسفالت
یک جاده درست حسابی
یک روستای برق دار
یک روستای داری آب شرب
یک روستای دارای مدرسه راهنمایی و دبیرستان و بعضا ابتدایی
از دهدشت بسمت دشمن زیاری، دیشموک و قلعه رئیسی که من دانش آموز بودم و سپس در همین منطقه تا سال ۷۰ که مشغول بکار شدم جز در دو سه دهستان که الان مرکز بخش هستند وجود نداشت و حتی همه خیابانهای و مناطق داخل خود شهر دهدشت هم از این نعمات و مزایا بهرمند نبودند.
خیلی از بخس های کنونی وجود نداشتند و حتی خود مرکز کهگیلویه از نعمت برخی ادارات ازجمله دادگستری، دانشگاه و اداره ثبت وووو …بی بهره بود وووو
بقیه بخش ها هم تقریبا شرایطی مساوی داشتند…

ولی به با پیگیری مسئولین و مجلسیان ۹۰ درصد ابن مشکلات حل شد و الحمد الله اکنون مطالبه مردم چیزهای دیگری است و اکنون به لطف نظام جمهوری اسلامی و تلاش همه مسئولین و مجلسیان مشکلات قبلی را نداریم کارهای زیربنایی خوبی در تمام بخش ها انجام شد و مطالبات مردم مطالبات جدیدی شدند ولی مدیران کلان و عالی هنوز کمتر جدید شدند که بتواند با مشکلات جدید و مطالبات جدید با انرژی مثبت و خلاقیت جوانی کنار بیایند ..

تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی این خلا را بدرستی تشخیص دادند و توصیه های راهگشای خودرا در قالب گام دوم انقلاب که رویکرد جوانگرایی دارد بیان داشتند..
اکنون آنانکه خود را ولایت مدار میدانند باید فضا را برای چهره های جدید فراهم سازند و با مشورت های خودشان آنها را حمایت و پشتیبانی کنند تا بتوانیم با گره زدن تجربه و انرژی جوانی و خلاقیت های چهره های جدید به توسعه دست پیدا کنیم …

“هرکه ناموخت از گذشت روزگار + نیز ناموزد ز هیچ آموزگار”

اکنون در عصری زندگی میکنیم که دانش و تکنولوژی در سراسر جهان، نوع زندگی را نسبت به گذشته، تغییرات فاحش داده و عصر ما را از اعصار گذشته، متمایز کرده است.
در گذشتهٔ نه چندان دور، که بسیاری از سالمندان امروز، ایام خردسالی خود را میگذرانده اند، حتی تلفن، میکروفون، بلندگو، عینک و امکان بهره مند شدن از آب تمیز و بهداشتی نداشته اند.
امروز در هر گوشهٔ جهان که زندگی کنیم، از مزایای فراوان دانش و دستاوردهای بسیار زیاد آن بهره مند میشویم ،حتی بیابانگردان، چادر نشینان و گله داران، در آن سیاه چادرهای بسیار ابتدائی، از مزایای برق، گاز، کامپیوتر، رادیو، تلویزیون، موبایل و، و، و، برخوردارند.
و این مفهوم کامل بلوغ تاریخی است که امروز در موضعی از رفاه علمی قرار داریم که در گذشتهٔ تاریخ انسان نداشته ایم.
بلوغ مقدمهٔ کمال است و بی‌ تردید انسان بالغ میتوانددر سایهٔ دانش و عقل، به کمال مطلوب نیز برسد و برای کمال مطلوب و در جهت اینکه بتوانیم از دنیا عقب نمانیم راهی نداریم جز اینکه به جوانان اعتماد کنیم.

همین افرادی که زحمات زیادی کشیدند و این همه کارهای زیربنایی انجام دادند وهم اکنون بعد از چهل سال انقلاب شصت نا ۸۰ سال و بالاتر سن دارند در جوانی فرصت خدمت پیدا کردند و موفق هم بودند و اکنون نیاز است خودشان این فرصت را برای جوانان فراهم کنند قبل از اینکه جوانان اراده کنند و فرصت هارو بازستانند…

حمید رضا رحیمی نیا