معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:پرداخت ۲۹ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:پرداخت ۲۹ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یک سوم مزارع و باغات استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی نیستند. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقبال کم رنگ کشاورزان مناطق گرمسیری از بیمه محصولات خود علی رغم دریافت خسارت توجیه پذیر نیست. به گزارش پایگاه خبری […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یک سوم مزارع و باغات استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی نیستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقبال کم رنگ کشاورزان مناطق گرمسیری از بیمه محصولات خود علی رغم دریافت خسارت توجیه پذیر نیست.
به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج از مرکز کهگیلویه وبویراحمد،جعفر گوهرگانی در نشست ظهر امروز کارگروه امور اقتصادی با اشار ه به غرامت پرداخت شده به کشاورزان در نتیجه خشکسالی‌ و سرما و یخبندان محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۶-۹۷ اظهار داشت: سرمایه‌گذاری کشاورزان هم‌‌استانی در صندوق بیمه کشاورزی ۸ میلیارد تومان بود اما ۲۹ میلیارد تومان به آنها غرامت پرداخت شد.

۹

وی با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی به نفع کشاورز و البته کشور است خواستار همکاری بیش از پیش جهادکشاورزی، امور عشایر، دامپزشکی و منابع طبیعی و واحدهای صنعتی در جهت بیمه شدن محصولات خود شد.

گوهرگانی با بیان اینکه باید مطالبه گر باشیم، بیان کرد: به عنوان نمونه آتش‌سوزی تهدیدی برای منابع طبیعی و اراضی کشاورزی است و باید تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرد.

وی استقبال کشاورزان مناطق سردسیری از بیمه را رضایت بخش دانست و گفت: باید زمینه تشویق کشاورزان مناطق گرمسیری برای بیمه کرن محصولات خود را فراهم کنیم.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: باید علل استقبال ضعیف این کشاورزان علی رغم اینکه ۸۰ درصد غرامت‌ها به این مناطق پرداخت شده است موشکافی شود.

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال ۴ هزار و ۳۸۲ مورد خسارات به محصولات بیمه شده کشاورزی شامل مزارع پرورش ماهی، دام، منابع طبیعی، باغ، تنه درختان، زراعت وارد شده است، افزود: میزان خسارت وارده بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

گوهرگانی با اشاره به بسیج امکانات دولتی برای مبارزه با ملخ‌ها گفت: اعتبارات مبارزه با آفت ملخ در اراضی و باغات استان را از طریق برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌کنم.