معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: هنرمندان و اصحاب قلم برای حل مشکلات فرهنگی راهکار ارائه دهند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: هنرمندان و اصحاب قلم برای حل مشکلات فرهنگی راهکار ارائه دهند

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج از مرکز کهگیلویه و بویراحمد محمد کاظم نظری در نشست هیئت اندیشه ورز استان که با موضوع ” فرهنگ ترافیک شهری” برگزار شد، افزود: برای هدفگذاری فرهنگی باید مدل مطلوب فعالیت فرهنگی در مراکز آموزشی و دانشگاهی ما عملیاتی شود .  معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: […]

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج از مرکز کهگیلویه و بویراحمد محمد کاظم نظری در نشست هیئت اندیشه ورز استان که با موضوع ” فرهنگ ترافیک شهری” برگزار شد، افزود: برای هدفگذاری فرهنگی باید مدل مطلوب فعالیت فرهنگی در مراکز آموزشی و دانشگاهی ما عملیاتی شود . 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون شک با تعامل هنرمندان، اصحاب قلم و مسئولان می توان بخش اعظمی از مشکلات فرهنگی را مرتفع کرد . 

وی هنرمندان و تمامی صاحبان اندیشه و قلم را برای ارائه راهکار مناسب برای حل مشکلات فرهنگی به ویژه در حوزه ترافیک فراخواند و اظهارکرد: بدون شک اصحاب رسانه می توانند در این مسیر ما را یاری کنند . 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به عنوان مثال هجوم مردم برای ریشه کن کردن گیاهان خودرو کوهی نسبت به گذشته کمتر شده است ولی باید فرهنگسازی های لازم برای حفاظت از این طبیعت خدادادی انجام شود تا اقبال عمومی برای حفظ این میراث گران بها افزایش یابد . 

نظری با اشاره به خشکیدگی جنگل های بلوط در حوزه زاگرس و استان، تصریح کرد: این موضوع یک فاجعه زیست محیطی است و باید با تدبیر این فاجعه ملی را مدیریت کرد . 

وی ادامه داد: انتظار می رود تمامی مسئولان و مردم برای رفع مشکلات فرهنگی پای کار بیایند و هرکدام بنا به رسالت و تخصص خود در این زمینه ورود کنند . 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار تولید انیمشین های به زبان لری در راستای فرهنگ سازی در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی شد و عنوان کرد: آموزش و پرورش تا کنون اقدامات خوبی در مقطع ابتدایی در حوزه فرهنگ ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی انجام داده است اما می طلبد با همفکری مشاوران این مجموعه برای نوجوانان دانش آموز نیز برنامه تولید کنند . 

نظری با بیان اینکه خلاهایی در برخی زمینه ها احساس می شود، بیان کرد: بدون شک  باید زیرساخت های فرهنگ شهرنشینی در استان فراهم شود و یکی از این زیرساخت ها ایجاد پیست های موتورسواری از سوی ورزش و جوانان برای غنی سازی اوقاعت فراغت جوانان است . 

وی تاکید کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی نیز نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهرنشینی و ترافیک دارد و می توانند با برنامه سازی های هدفمند زمینه ارتقای فرهنگ شهروندان را مهیا کنند . 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این نشست های هم اندیشی تداوم دارد و از راهکارهای سایر مسئولان و فرهیختگان به ویژه نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان استفاده می کنیم.