منافع چه کسانی از افزایش حق کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به خطر می افتد؟
منافع چه کسانی از افزایش حق کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به خطر می افتد؟

 مردم موافقند که با متخلفین صد برابر برخورد شود اما چرا سه عضو شورا مخالف این موضوع هستند؟از طرف دیگر باید گفت مردم عادی کمتر دچار تخلف می شوند و به همان دلیلی که این سه نفر اعلام کرده اند مبنی بر این که مردم توان پرداخت جریمه های سنگین را ندارند، بنابراین آن […]

مردم موافقند که با متخلفین صد برابر برخورد شود اما چرا سه عضو شورا مخالف این موضوع هستند؟از طرف دیگر باید گفت مردم عادی کمتر دچار تخلف می شوند و به همان دلیلی که این سه نفر اعلام کرده اند مبنی بر این که مردم توان پرداخت جریمه های سنگین را ندارند، بنابراین آن ها سعی می کنند خود را از تخلفات دور کنند و معمولا افراد دیگری هستند که در انجام تخلفات ید طولایی دارند.

به گزارش پایگاه خبری سفیریاسوج؛محمد حسینی – طرح کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری یعنی رسیدگی به عملیات های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه شامل آن دسته از شهروندانی می‌شود که بدون مجوز و خلاف ماده ۱۰۰ شهرداری اقدام به ساخت و ساز، تغییر کاربری مغایر با اصول پروانه ساخت، ساخت و ساز اضافه بر بنا و تجاوز بر خیابان‌ها، کوچه‌ها و دیگر تخلفات کرده‌اند.
 
تخلفات شهروندان کمیسیون ماده ۱۰۰ تحت نظر اعضای کمیسیون متشکل از نماینده قوه قضائیه، نماینده وزیر کشور و نماینده شورای اسلامی شهر یاسوج مورد بررسی قرار می‌گیرد که با بررسی مجموع محتویات پرونده اعلام نظر و مبادرت به صدور رای می‌کنند.
 
ماده ۱۰۰ شهرداری عبارت است از مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن که باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ کنند.
 
 شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی، ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به‌وسیله ماموران خود اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری کند.
 
این طرح بعد از رأی بدوی اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ در یاسوج تشکیل و شخص متخلف در این جلسه دعوت می‌شود و اگر شهروند متخلف دلیل قانع‌کننده‌ای نداشته باشد رأی قطعی در خصوص تخریب بنا صادر و اجرا خواهد شد.
 
آن چه گفته شد توضیحی کوتاه در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری در برخورد با ساخت و ساز های غیرمجاز و غیرقانونی بود که در صورت اجرای درست می تواند از بسیاری از مشکلات و هزینه ها بکاهد.
 
در سال های اخیر موضوع ساخت و ساز در شهر یاسوج به خصوص در برخی مناطق افزایش قابل توجهی داشته است و همین موضوع نیز می تواند در صورت عدم نظارت درست و دقیق مسئولان زمینه ساز تخلفات گسترده از جمله در مناطق خوش نشین یاسوج شود.
 
موضوعی که مصادیق آن کم نبوده و عدم نظارت دقیق و حساب شده باعث شد تا در برخی مناطق شاهد تخلفاتی در حوزه ساخت و ساز باشیم که البته در برخی موارد به این موضوع از سوی دستگاه مربوطه پرداخته شده است و با متخلفین برخوردهایی نیز صورت گرفته است.
 
قطعا برخورد با متخلفین در هر حوزه ای که باشد مورد پذیرش مردم است و خواست آن ها هم همین است و انتظار دارند با متخلفین صدبرابر برخورد شود و کوتاهی از مسئولان را در این قضیه نخواهند پذیرفت.
 
هفته جاری جلسه ای در شورای شهر یاسوج برگزار شد که در این جلسه در خصوص افزایش جرایم تخلفات ماده ۱۰۰ و  کمیسیون ها به رای گذاشته شد که با مخالفت سه نفر از اعضای شورای شهر مواجه شد و علت مخالفت خود را عدم توان مردم پرداخت از سوی مردم عنوان کردند و گفتند: مردم توان پرداخت این افزایش را ندارند الان  مردم قادر به پرداخت جریمه عادی نیستند اما شما الان می خواهید چند صد درصد افزایش دهید.

افزایش کمیسیون معاملات  و جرایم مربوط به ماده ۱۰۰ و تخلفات ساخت و ساز با ۴ رای موافق و۳رای مخالف  به تصویب رسید .
 
 
آیا اگر میزان جرایم افزایش داشته باشد، نمی توان به همان اندازه از انجام تخلفات کم کرد؟چرا که تا زمانی که برای برخی از تخلفات جریمه های سنگین صورت نگیرد متخلفین را از انجام کار باز نخواهد داشت اما جریمه سنگین می تواند مانعی در مقابل تخلفات باشد.
 
این در حالی است که مردم موافقند که با متخلفین صد برابر برخورد شود اما چرا سه عضو شورا مخالف این موضوع هستند؟از طرف دیگر باید گفت مردم عادی کمتر دچار تخلف می شوند و به همان دلیلی که این سه نفر اعلام کرده اند مبنی بر این که مردم توان پرداخت جریمه های سنگین را ندارند، بنابراین آن ها سعی می کنند خود را از تخلفات دور کنند و معمولا افراد دیگری هستند که در انجام تخلفات ید طولایی دارند.
 
مخالفت این افراد با این مساله این شائبه را به وجود می آورد که ممکن است برخی از نزدیکان و خویشاوندان خودشان از افزایش حق کمیسیون ماده ۱۰۰ ضرر خواهند کرد و همین مساله باعث شده است که این افراد به دنبال منافع خود و نزدیکانشان مخالفت کرده اند که این مساله نیز باید روشن شود.