صاعقه ۲ کشته و مصدوم در شهرستان بویرحمد برجای گذاشت
صاعقه ۲ کشته و مصدوم در شهرستان بویرحمد برجای گذاشت

مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی باران و رعد و برق دو نفر در کوه‌های بویراحمد دچار صاعقه زدگی شدند که یک نفر کشته و تکنسین‌های اورژانس یکی را از مرگ حتمی نجات دادند. به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج از مرکز کهگیلویه وبویراحمد ، جلال‌پوران فرد در جمع خبرنگاران با […]


مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی باران و رعد و برق دو نفر در کوه‌های بویراحمد دچار صاعقه زدگی شدند که یک نفر کشته و تکنسین‌های اورژانس یکی را از مرگ حتمی نجات دادند.
به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج از مرکز کهگیلویه وبویراحمد ، جلال‌پوران فرد در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در پی بارش باران و رعد و برق دو نفر امدادخواه در دو منطقه جداگانه بویراحمد با تماس به مرکز اورژانس۱۱۵ یاسوج درخواست کمک به صاعقه زدگی کردند اظهار کرد: با ایثار و فداکاری و جانفشانی تکنسین‌های اورژانس۱۱۵ یک نفر از ساعقه زدگی‌ها د کوه حجاج دنا از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ تصریح کرد: بلافاصله دو آمبولانس اورژانس را از هر دو منطقه کاکان و لوداب به محل اعزام کردیم.

مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تماس اولیه از کاکان به آدرس گاودانه بالاتر از چشمه چنار گزارش شد که بلافاصله اکیپ اورژانس اعزام شدند ولی بدلیل اینکه دسترسی غیر ممکن بود از طرف گنجه کهنه با آمبولانس کمک دار به محل اعزام شدند که بعداز ۳ ساعت پیادروی در کوه حجاج به محل وقوع حادثه رسیدند.

پوران فرد با بیان اینکه در موقع حادثه تمام نیروهای اورژانس چه ستادی چه عملیاتی برای نجات هموطن جان فشانی می‌کنند افزود: مسئول نقلیه اورژانس ساعد نیکبخت به همراه تکنسین‌های اورژانس کاکان و مادوان بنامهای مسلم جلیل، دادگری محمدحیدری، طالبی با کمک اهالی گنجه کهنه با لانگ مصدوم ساعقه زدگی ۳۶ ساله را بعداز اقدامات پزشکی لازم و نجات حتمی او از مرگ به بیمارستان شهید بهشتی انتقال دهندضمنا آثار خونریزی از گوش و قرمزی و سفتی صاعقه بر روی شکم شایان بود.

وی افزود: طبق اطلاعات کسب شده این افراد جهت تفریح به کوه رفته بودند.

پوران‌فرد نیز ادامه داد: تماس دوم در خصوص ساعقه زدگی از دهیار منطقه لوداب به اورژانس ۱۱۵ یاسوج مبنی براینکه آقای ۴۵ ساله ای در کوه چال شاهین لوداب که جهت چرا گوسفندان به کوه رفته بود دچار صاعقه زدگی شده است.

وی افزود بلافاصله آمبولانس۱۱۵ لوداب اعزام شد بعلت طولانی بودن مسیر و نامناسب بودن جاده آمبولانس اورژانس در جاده در گل ولای ماند که امکان ادامه و برگشت وجود نداشت ولی اطلاعات کسب شده متاسفانه این مصدوم ۴۵ ساله صاعقه زدگی جان خود را از دست داده بود.