مدعیان همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
مدعیان همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مراجعه کنندگان مدعی همسر آزاری در این استان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ حدود ۷٫۶۴ درصد افزایش داشته است. به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از ایرنا ،کامروز امینی اظهار داشت: ۷۶۱ پرونده با ادعای همسر آزاری سال گذشته در اداره های […]

مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد مراجعه کنندگان مدعی همسر آزاری در این استان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ حدود ۷٫۶۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از ایرنا ،کامروز امینی اظهار داشت: ۷۶۱ پرونده با ادعای همسر آزاری سال گذشته در اداره های پزشکی قانونی استان تشکیل شد که از این تعداد ۷۲۱ نفر زن و ۴۰ نفر مرد بوده‌اند.
مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین در سال گذشته تعداد سه مورد پرونده مدعی کودک آزاری در ادارات پزشکی قانونی استان تشکیل شد.
وی عنوان کرد: آمار پرونده های تشکیل شده در زمینه کودک آزاری در این استان محدود بوده و حاشیه های اجتماعی ویژه ای نداشته اند.
امینی با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌ مهارت‌آموزی و آگاه سازی به والدین و کودکان برای کاهش آسیب‌های این حوزه، گفت: باید به کودکان ملاحظات خود مراقبتی آموزش داده شود.
کودک آزاری عبارت است از هرگونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود یک کودک شود.
بر اساس پیمان‌نامه حقوق کودک، هر فرد زیر ۱۸ سال، کودک(یا نوجوان) محسوب می‌شود.