بازگشت «زینل‌زاده» به سپهر سیاسی گچساران/ مجهولات نبرد «اصولگرایان» با تاجگردون
بازگشت «زینل‌زاده» به سپهر سیاسی گچساران/ مجهولات نبرد «اصولگرایان» با تاجگردون

یادداشت سیاسی به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از سایت کبنا نیوز ،خبر تبرئه شدن شهردار معروف گچسارانی ها و معاونینش شوک بزرگی به سپهر سیاسی وارد کرد، بازگشت «اردلان زینل زاده» به صحنه سیاسی گچساران در صورتی که انتخابات شهرستانی برگزار شود، قطعاً معادلات را بهم می زند. اتفاقی که اصلاً تاجگردون […]

یادداشت سیاسی

به گزارش پایگاه خبری سفیر یاسوج به نقل از سایت کبنا نیوز ،خبر تبرئه شدن شهردار معروف گچسارانی ها و معاونینش شوک بزرگی به سپهر سیاسی وارد کرد، بازگشت «اردلان زینل زاده» به صحنه سیاسی گچساران در صورتی که انتخابات شهرستانی برگزار شود، قطعاً معادلات را بهم می زند. اتفاقی که اصلاً تاجگردون دوست نداشت، انجام بگیرد. تاجگردون در این سال ها سعی کرده بود که قدرتش را در بین «بویراحمدهای گرمسیر» تقویت کند ولی فعالیت های او در این منطقه نتیجه ی خاصی در بر نداشت، اما با بازگشت «زینل زاده» به عرصه سیاسی و تغییر استراتژی هایی که او قطعاً از خود نشان می دهد، باید منتظر روزهای سخت و پر تنشی در عرصه سیاسی شهرستان باشیم.

هنگامی که در رسانه ملی برچسپ مدیران متخلف به نام اردلان زینل زاده و معاونینش زده شد، با واکنش های زیادی در استان به ویژه در شهرستان گچساران روبرو شد. حتی چهره های شاخص شهرستان گچساران از جمله «تاجگردون»، «سید قدرت» و «علیمراد جعفری» به این موضوع واکنش های متفاوتی نشان دادند. انبساط سیاسی کاندیداهای احتمالی انتخابات حوزه انتخابیه گچساران و باشت که به نوعی «زینل زاده» را سد راه خود می دیدند، آنقدر بارز و مشخص بود که هر کسی قلم به دست گرفت و از «زینل زاده» صرفاً به خاطر پایگاه اجتماعی او، حمایت کرد و «حکم تخلف» او را محکوم کرد.
واکنش اینستایی تاجگردون اینگونه بود؛« فارغ از هر نوع نگاه سياسي كه داشته باشيم اين چند نفر اعلام شده از شهر من بدليل تخلف نه چندان بزرگ اداري به عنوان افراد مشكل دار اقتصادي مطرح شدند. آقاي زينل زاده شهردار پاكدست شهرم كه چند سال خدمت صادقانه داشتند، «عليرضا پناهپوري» انسان شايسته و پاكدستي كه فقط يك امضاء براي جابجايي يك اعتبار از دستگاهي به دستگاه ديگر داشت … ولي آيا شايسته است در كنار اين سلاطين دزد اين انسانهاي شايسته هم رديف شوند. لطفاً رافت، عدالت و آبروي انسانها را ببينيد.»
اما خبر تبرئه شدن شهردار معروف گچسارانی ها و معاونینش شوک بزرگی به سپهر سیاسی وارد کرد، بازگشت «اردلان زینل زاده» به صحنه سیاسی گچساران در صورتی که انتخابات شهرستانی برگزار شود، قطعاً معادلات را بهم می زند. اتفاقی که اصلاً تاجگردون دوست نداشت، انجام بگیرد. تاجگردون در این سال ها سعی کرده بود که قدرتش را در بین «بویراحمدهای گرمسیر» تقویت کند ولی فعالیت های او در این منطقه نتیجه ی خاصی در بر نداشت، اما با بازگشت «زینل زاده» به عرصه سیاسی و تغییر استراتژی هایی که او قطعاً از خود نشان می دهد، باید منتظر روزهای سخت و پر تنشی در عرصه سیاسی شهرستان باشیم. خوشحالی هواداران «زینل زاده»، انتظار از شهردار اسطوره ای دوگنبدان را بالا برده است. اینکه آیا زینل زاده با اصولگرایان می نشیند و یا اصولگرایانی همچون «علیمراد جعفری»، «سید قدرت حسینی»، «بیعت اصل»، «پاکدل‌ها» و «زراعت کیش ها» تا کجا کنار هم قرار می گیرند، موضوعاتی است که باید بررسی شوند.
بنابر این گزارش، «سال گذشته اردلان زینل زاده شهردار سابق گچساران، میثم نارکی و علیرضا پناه پور معاونان شهرداری به اتهام جعل در اسناد رسمی حسابداری از طریق تهیه سند صوری به تحمل ۵ سال حبس که ۴ سال آن به مدت ۴ سال مورد تعلیق واقع شده و به اتهام مشارکت در تصرف غیر قانونی در اموال عمومی شهرداری به تحمل ۷۴ ضربه شلاق که ۵۰ ضربه آن به مدت ۴ سال مورد تعلیق واقع سپس با صدور رای اصلاحی فوق الذکر نیز دو سال انفصال انها از خدمات دولتی و عمومی را مشمول چهار سال تعلیق دانسته‌اند.»
در بخشی از تصویر رای دادگاه شعبه چهارم تجدید نظر کهگیلویه و بویراحمد که در اختیار رسانه ها قرار گرفته، آمده است: «در راستای رسیدگی به تجدید نظرخواهی آنان از شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو یاسوج موضوع گزارش بازرسی کهگیلویه و بویراحمد، هیئت دادگاه هر چند تلاش و تحقیقات وسیع بازرسی استان و سپس آرای صادره از دادگاه بدوی و شعبه سوم تجدید نظر استان در جهت صیانت از اموال عمومی و مراعات قانون، قابل تقدیر بوده لیکن همچنانکه شعبه ۳۶ دیوان عالی کشور نیز مرقوم فرموده‌اند که حسب مدارک ارائه شده و لوایح تقدیمی که احراز واقعیت آنها در اثبات بیگناهی محکومین ممکن التاثیر خواهد بود، مجموع دفاعیات متهمین و وکلای آنان و نحوه عملکرد متهمین که به نفع شخص خود یا بستگان یا دیگران هیچ گونه وجهی از اموال عمومی شهرداری گچساران برداشت ننموده اند و محتویلات پرونده حکایت از سلامت نفس آنان و عدم سوء نیت در تخلفات قانونی انجام شده دارند.»
اعضای دادگاه در تحقق بزه‌های ممنوعه از سوی متقاضیان فوق الذکر تردید جدی پیدا نموده و اعمال نامبردگان را هرچند بعضا خلاف مقررات مربوطه بوده، فاقد سوء نیت و عنصر روانی تشخیص داده به استناد بند ب ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری ۹۲ و مواد ۴ و ۴۷۴(بند ج) و۴۸۰ آن قانون ضمن نقض کلیه آرا فوق الذکر (دادنامه‌های شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان کهگیلویه و بویراحمد و شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری۲ یاسوج) حکم بر برائت متقاضیان اعاده دادرسی صادر و اعلام می‌گردد رای صادره قطعی است.